به گزارش خبرنگار ایرنا، پروانه حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوروز امسال نیز همچون سال های گذشته برپایی غرفه های صنایع دستی و سیاه چادرها را اجرا کرده ایم، گفت: در مجموع 376 غرفه صنایع دستی در 62 نقطه از سطح استان برپا شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این غرفه ها به صورت سیاه چادر برپا شده اند که علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات استان برنامه های دیگری را نیز اجرا خواهند کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: پخت زنده و عرضه انواع آش ها و شیرینی های محلی و همچنین اجرای مراسم آئینی همچون هلپرکی (رقص کردی) از جمله این برنامه هاست.
وی در خصوص برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهر کرمانشاه نیز عنوان کرد: در 20 نقطه شهر کرمانشاه این غرفه ها برپا شده اند.
حیدری تصریح کرد: در مجموعه جهانی طاق بستان 2 نمایشگاه صنایع دستی را برپا کرده ایم.
وی اضافه کرد: میادین، بناهای تاریخی که تعداد گردشگران بازدید کننده آنها زیاد است و نیز بوستان های مهم سطح شهر از جمله مکان هایی هستند که در آن ها نمایشگاه های صنایع دستی برپا شده است.
معاون صنایع دستی کرمانشاه، معرفی صنایع دستی، سوغات و فرهنگ بومی و محلی استان را از اهداف برپایی نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد و گفت: همچنین ایام نوروز فرصتی است تا هنرمندان صنعتگر استان بتوانند بخشی از محصولات خود را بفروش برسانند و رونقی در کار آنها ایجاد می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
بیش از چهار هزار اثر تاریخی تاکنون در استان کرمانشاه شناسایی شده که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.