فرماندار قصرشیرین در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدرسه در 180 متر مربع زیربنا و با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار، توسط انجمن 'یک دنیا مهربانی' احداث می شود.
فرامرز اکبری افزود: در این مدرسه علاوه بر چندین کلاس درس، آزمایشگاه و همچنین اتاق کار نیز در نظر گرفته شده است و طبق وعده خیران، قرار است تا مهر سال 97 تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی گفت: در جریان زلزله 7 و سه دهم ریشتری آبان در مجموع پنج مدرسه شامل سه باب مدرسه شهری و 2 مدرسه روستایی به طور کامل تخریب شد و 43 آموزشگاه دیگر نیز بین 20 تا 40 درصد دچار خسارت شد که نیاز به مرمت دارد.
وی همراهی و همدلی ملت ایران را در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کرمانشاه، نمایش جلوه های زیبای مهربانی ذکر کرد.
محمود معظمی یکی از اعضای انجمن یک دنیا مهربانی نیز در این آیین به خبرنگار گفت: این انجمن به منظور حمایت از بچه های بدسرپرست و بی سرپرست تشکیل شده و 80 درصد از کمک های جمع آوری شده را صرف آموزش و بقیه نیز برای تامین نیازهای فیزیکی، غذا و پوشاک هزینه می کند.
مدرسه ابتدایی روستای آقابرار از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین با 16 دانش آموز در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان آسیب دید و هم اکنون دانش آموزان در کانکس، کلاس های درس را برگزار می کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، در مقاطع مختلف تحصیلی سه هزار و 800 دانش آموز دارد که در 48 باب آموزشگاه مشغول تحصیلند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.