به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: آزادی که خدا به واسطه انقلاب اسلامی به ملت ما هدیه کرد در هیچ کجای جهان مشاهده نمی شود.
وی افزود: کشور ایران با فرهنگی قریب به 2 هزار و 500 سال قدمت، حرف های زیادی در مقابل فرهنگ های غربی چند صد ساله دارد و مردم ما نباید این فرهنگ ها را وارد زندگی خود کنند.
حجتی یادآور شد: فرهنگی که اسلام ناب محمدی (ص) به ما داده عاری از خشونت، تجاوز، قتل و ... است در حالی که همه این ها در فرهنگ های غربی نوظهور به چشم می خورد.
امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر دنباله رو فرهنگ غربی باشیم همه چیز خود از عزت و استقلال گرفته تا امنیت و خانواده را از دست خواهیم داد.
وی گفت: فرهنگ اسلامی مبتنی بر عطوفت و رحمت، مهربانی و تکریم هر 2 جنس از زن و مرد است، در حالی که در زمان عرب جاهلی دختران را زنده به گور کرده و یا مانند برده با آن ها برخورد می کردند، رسول مکرم اسلام (ص) به زن عزت و آبرویی دوباره بخشید.
حجتی گفت: اگر در زمان جاهلیت آن رفتار غیرانسانی را با دختران داشتند در زمان اسلام، دختر گرامی داشته می شد و مردم به نیکی و با افتخار از دختران خود در نزد بقیه یاد می کردند.
امام جمعه موقت کرمانشاه همچنین با نکوهش رواج طلاق در جامعه بخصوص طلاق های توافقی گفت: خانواده ها نقش بسیار مهمی در این خصوص دارند و نباید اجازه دهند به خاطر مسائلی پیش پا افتاده بنیان یک خانواده از هم فرو پاشد.
وی در پایان زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را نمونه و الگوی بسیار خوبی از ساده زیستی همراه با مهر و محبت یاد کرد و گفت: آن 2 بزرگوار نحوه سالم زیستن را به هر انسان طالب سعادتی آموختند و باید از زندگی آن ها الگو بگیریم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.