جبار ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها از گونه های اوکالیپتوس، کهور، خرزهره و توت است که در راستای احیای عرصه های جنگلی و ترویج فرهنگ درختکاری غرس می شود.
وی اظهار کرد: همه ساله 15 تا 21 اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی بر اساس آموزه های دینی و نیز جلب مشارکت فعال همه اقشار در این سنت حسنه الهی به عنوان 'هفته منابع طبیعی و آبخیزداری' نامگذاری شده است.
وی گفت: شعار هفته منابع طبیعی امسال با عنوان'منابع طبیعی با مردم ، منابع طبیعی برای مردم' در راستای جلب مشارکت همه قشرهای مردم در حفظ و حراست منابع طبیعی است.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب اضافه کرد: در روز 15 اسفند مصادف با روز ملی درختکاری با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم ضمن برپایی جشن درختکاری، آیین غرس نهال در انتهای مسیر جاده سلامت گیلانغرب برگزار می شود.
ولی پور افزود: برگزاری آیین های مختلف با همیاران طبیعت دانش آموزی و سازمان های مردم نهاد نیز از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته منابع طبیعی در گیلانغرب است.
وی اظهار داشت: امسال طی ماه های اخیر به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و اجرای تفاهم نامه منعقد شده با اداره آموزش و پرورش تعداد 2 هزار کارت همیار طبیعت دانش آموزی صادر شده است.
وی افزود: برهمین اساس با تحویل بذر اوکالیپتوس و آموزش نحوه ی کاشت آن، قرار است دانش آموزان ابتدایی نهال های تولید شده را در هفته منابع طبیعی کشت نمایند.
وی همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه اول خبر داد و گفت: امسال با توجه به تقارن روز زن با هفته منابع طبیعی قرار است که برنامه غرس نهال با حضور بانوان در شهرستان اجرا شود و توزیع نهال رایگان بین نمازگزاران را نیز در آیین نمازجمعه خواهیم داشت.
گیلانغرب 224 هزار و 500 هکتار مساحت دارد که از این میزان 175 هزار و 369 هکتار آن منابع ملی است.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.