به گزارش خرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در همایش تکریم از روحانیون شهرستان پاوه، بینش و بصیرت را برای روحانیت ضروری دانست و افزود: علم و آگاهی روحانیت هر چه بیشتر باشد جامعه از آن بهره بیشتری می برد.
وی در ادامه گفت: مردم ایران به لحاظ فکر، علم و دانش و ایدئولوژی بسیار غنی هستند اما از این سرمایه به خوبی استفاده نکرده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تیزبینی، ریز بینی، عمیق فکر کردن، هوشیاری، ثابت قدم بودن و آینده نگری را حائز اهمیت دانست و گفت: همین هوشیاری و در صحنه بودن ماست که حدود 40 سال است دشمنان را آزار می دهد.
آیت الله علما همچنین با قدردانی از تلاش های بی شائبه سپاه پاسداران برای برگزاری همایش ها و مراسمات در راستای حفظ و تحکیم وحدت هر چه بیشتر در منطقه و کشور، اظهار کرد: این نهاد در کنار دفاع و پاسداری از نظام و انقلاب همواره منادی وحدت و همدلی در کشور بوده و هست.
امام جمعه کرمانشاه برگزاری این همایش را در راستای حفظ و تقویت وحدت مهم و حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: در این همایش و نشست ها روحانیت اهل تسنن و تشیع در کنار هم جمع می شوند و با ارائه دیدگاه و نظرات خود بر مسائل و مشکلات موجود فائق می شوند.
وی افزود: در کنار این مسائل، دوستی، محبت وهمدلی نیز تجدید و تحکیم پیدا می کند.

**استفاده دشمنان از همه ظرفیت ها برای ضربه ملت ایران
در ادامه تین همایش، فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیز در سخنانی گفت: دشمنان ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از همه توان و ظرفیت های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ما بهره گرفته و استفاده کرده اند.
سردار محمدنظر عظیمی افزود: امروز یکی از حوزه هایی که به جد مورد استفاده و نظر مستکبرین است حوزه مباحث اعتقادی و فکری ملتها است.
وی گفت: با توجه به تنوع قومی و مذهبی که ما در کشورمان داریم دشمنان ما امید داشتند که بتوانند از این تنوع قومی و مذهبی به نفع خودشان استفاده کنند.
سردار عظیمی افزود: به لطف خداوند و بصیرت ملت عزیزمان و به ویژه روحانیت بزرگوارمان تا به امروز در این عرصه ناکام ماندند و این مهم حاصل و نتیجه روشن بینی رهبران بزرگ ما، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.
فرمانده قرارگاه نجف در ادامه تصریح کرد: امروز ما شاهد هستیم دشمنان نتواستند از این حربه خود بهره ای بگیرند لذا در جهت تحکیم این موضوع همه وظیفه داریم تلاش کنیم.
وی گفت: دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی به بهانه های مختلف هستند و وظیفه ما تلاش برای خنثی کردن این ترفند دشمن با حفظ و تقویت وحدت است.
سردار عظیمی ادامه داد: با روشن بینی بزرگوارنمان به خصوص امام جمعه ارزشی پاوه که از شخصیت های ارزشمند و تأثیرگذار در این حوزه هستند ما وضعیت مان در شهرستان پاوه خوب است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.