به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرماندار سنقر و کلیایی روز دوشنبه در این همایش گفت: امروز به تناسب افزایش تنش ها در جامعه بشری، باوجود رشد چشمگیر شاخص ها در عرصه های علم و تکنولوژی، آسیب ها نیز در حوزه های مختلف در جامعه افزایش پیدا کرده است.
یاور محمدی افزود: وقوع تعداد بالای حوادث رانندگی و تصادفات و مرگ و میر و نابسامانی ها و آسیب های ناشی از آن، بازنگری در روش ها، کارکردها و رویکردها در راستای ایجاد تغییرات اساسی در این مسیر و پیشگیری و کاهش این حوادث ناگوار به عنوان اولویت های مهم در این حوزه لازم و ضروری است.
وی از تلاش و کوشش دست اندرکاران طرح جامعه ایمن قدردانی کرد و گفت: ادامه و تقویت این موضوع، سنقر و کلیایی را با ویژگی های برجسته فرهنگی به استان و کشور معرفی خواهد کرد تا شاهد کاهش میزان تلفات و آسیب ها به حداقل ممکن در کشور باشیم.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه از تلاش مسئولان در اجرای طرح جامعه ایمن قدردانی کرد و بافت های فرسوده شهری و تراکم بالای جمعیت در شهرک ها که دارای منازل مسکونی آسیب پذیر هستند را به عنوان چالش هایی برشمرد که در برابر وقوع زلزله خسارت جانی زیادی را به دنبال خواهند داشت برشمرد و گفت: باید برای پیشگیری از آن چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام حسینی کیا، کمبود پزشکان متخصص، پرستار و نیروهای خدماتی، وجود دستگاه های فرسوده و نیاز به افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری را از مشکلات و نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

**بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در ادامه این جلسه، بیماری های قلبی و عروقی، مغزی و سکته ها و حوادث را از عوامل مرگ و میر در استان ذکر کرد و گفت: حوادث و تروما که بیشتر در سنین جوانی رخ می دهد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
دکتر محمودرضا مرادی با بیان اینکه کشور ما جزء 6 کشور دنیا در حوادث و بلایای طبیعی است، افزود: مرگ و میر در سنین جوانی که بیشتر آنها مردان و سرپرست خانوار هستند، در جامعه و خانواده باعث مشکلات روانی، اقتصادی و افسردگی می شود.
وی اهمیت برتری پیشگیری از درمان، مشارکت مردم، حمایت مسئولان و ارائه آموزش های لازم افراد جامعه را در کاهش این حوادث مهم دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وضعیت مطلوب سنقر و کلیایی از لحاظ برخورداری از پزشکان متخصص نسبت به شهرستان های استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش بیمارستان ها و ارائه خدمات، باعث احساس کمبود پزشکان متخصص شده است.
مدیر سوانح و حوادث وزارت بهداشت و درمان نیز در ادامه این جلسه با تبریک پیوستن سنقر و کلیایی به شبکه ملی جامعه ایمن گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان باید در این راستا اولویت ها را مشخص و برای آن اهداف واقع بینانه و بلند پروازانه در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت که قابل دست یابی باشد را ترسیم کند.
دکتر مقیثی افزود: در بحث جامعه ایمن، اولویت های هر شهرستان ممکن است با شهرستان های دیگر متفاوت باشد و بر اساس نیازها و با همفکری همه مسئولان و جلب مشارکت جامعه برنامه ریزی شود به طوری که مردم اولویت را قبول داشته باشند و آن را احساس کنند.
سنقر و کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
7446/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.