کیاست امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی آب پشت سد شهدای سنقر و کلیایی 48 میلیون متر مکعب است که با سر ریز این سد هم اکنون حجم بیشتری از ظرفیت در آن ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه سد شهدا با 200 لیتر در ثانیه سرریز کرده است، ادامه داد: البته سر ریز این سد نباید این گونه تلقی شود که سنقر و کلیایی مشکل کمبود بارش و خشکسالی ندارد، این شهرستان 12.5 درصد کمتر از میانگین بلندمدت در سال زراعی جاری بارش داشته است.
امیریان همچنین بر لزوم صرفه جویی آب در سنقر و کلیایی تاکید کرد و گفت: مدیریت منابع آبی از سال گذشته باعث شد سد شهدای این شهرستان با بارش های اخیر سر ریز کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در ادامه حجم ذخیره سازی آب در سدهای استان را یک میلیارد و 160 میلیون متر مکعب عنوان و اظهار کرد: هم اکنون آب ذخیره شده پشت سدهای استان به یک میلیارد و 80 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه تاکنون هفت سد به بهره برداری رسیده و هفت سد دیگر نیز که بین 20 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در دست اجرا می باشد.
امیریان در پایان گفت: امسال سد سومار که مراحل نهایی ساخت را می گذراند به مرحله آبگیری خواهد رسید.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش باران در سال زراعی جاری (اول مهر تا 30 بهمن) به بیش از 250 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد و نسبت به دوره بلند مدت نیز هشت درصد کاهش نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.