به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل سالگی انقلاب افزود: حضور بر سر مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه های کتاب، عکس، پوستر، کاریکاتور، هنرهای تجسمی، اکران فیلم در سینماها و همایش های مختلف را از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.
او با اشاره به فعالیت 532 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه نیز گفت: هر یک از این کانون ها حداقل 2 برنامه در ایام دهه فجر برگزار می کنند که در فهرست برنامه های کمیته فرهنگ و هنر گنجانده نشده است.
وی به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های دهه فجر با رعایت و مبتنی بر سوگواری های این ایام برگزار می شود.
وی به وقوع زلزله 21 آبان امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: این زلزله که خسارات جانی و مالی فراوانی در استان به جای گذاشت موجب اندوه همه ملت ایران شد و در اجرای برنامه های دهه فجر این حادثه مهم نیز مدنظر قرار می گیرد.
او دهه چهارم انقلاب اسلامی را دهه تثبیت، تعمیق و تحکیم انقلاب دانست و از رسانه ها خواست با آگاهی بخشی به مردم در ایجاد امید به جامعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه منکر کاستی ها و مشکلات نیستیم، اظهار کرد که تمام همت و تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی رفع مشکلات مردم است و در این راستا تلاش می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری چندین جشنواره در ایام دهه فجر امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت جشنواره های فیلم فجر، افتتاحیه جشنواره شعر فجر جوان ایران، جشنواره مد و لباس و نمایشگاه عکس انقلاب را از جمله این برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
حجت الاسلام جعفری به برگزاری آیین آغاز به کار جشنواره فیلم فجر از 13 بهمن در 2 سینمای آزادی و فرهنگ و در برخی از شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره 42 فیلم اکران می شود.
وی همچنین به برگزاری آئین آغاز به کار جشنواره شعر فجر ایران در روز چهارشنبه چهارم بهمن در تالار انتظار کرمانشاه اشاره کرد و افزود: افتتاحیه این جشنواره در کرمانشاه با حضور 20 شاعر و شخصیت فرهنگی برگزار می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن در سراسر کشور برگزار می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.