به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آبادغرب و حتی برخی شهرهای اورامانات نظیر جوانرود و روانسر نیز درگیر آلودگی هوا شدند.
این آلودگی به گونه ای بود که مدارس امروز شهرستان های زلزله زده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به دلیل شدت گرد وغبار تعطیل اعلام شد و در ادامه علاوه بر این شهرستان ها، مدارس نوبت ظهر شهرستان جوانرود نیز تعطیل اعلام شد.
همچنین بالا بودن میزان غلظت گرد وغبار و افزایش این آلودگی باعث شد وضعیت هوای کرمانشاه از حالت هشدار به وضعیت بحران برسد تا مسئولان از مردم بخواهند از تردد بی مورد در فضای باز به منظور حفظ سلامتی خود پرهیز کنند.
عدم وزش باد نیز موجب استقرار هوای آلوده در جو استان شده تا ذرات گرد وغبار بسیار کند و آرام روند خروجی از جو مناطق مختلف کرمانشاه به خود بگیرد.

**هوای کرمانشاه با عبور از مرز هشدار، بحرانی شد
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با احتساب میانگین نیم روزه و از ساعت 12 شب گذشته تا 12 ظهر امروز آلودگی شهر کرمانشاه به 470 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید که این مقدار بیانگر وضعیت بحران است.
ثریا قربانی خاطرنشان کرد: آلودگی هوای شهر کرمانشاه هم اکنون حدود 3.5 برابر حد استاندارد است.
وی گفت: هوای کرمانشاه با احتساب میانگین هشت ساعته (12 شب گذشته تا هشت صبح امروز) با 319 میکروگرم بر متر مکعب هوا در وضعیت هشدار قرار داشت.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه همچنین وضعیت آلودگی لحظه ای هوا در شهرستان قصرشیرین در ساعت 13:30 دقیقه را سه هزار و 100 میکروگرم بر متر مکعب هوا عنوان و اظهار کرد: این مقدار آلودگی بیش از 20 برابر حد استاندارد است.
قربانی یادآور شد: شهرستان سرپل ذهاب و شهر سومار نیز وضعیت تقریبا مشابهی با شهرستان قصرشیرین دارند و آلودگی هوا در این نقاط نیز دست کمی از آن ندارد.
قربانی گفت: آنچه که ایستگاه های اندازه گیری گرد وغبار نشان می دهد آلودگی هوا همچنان در حال افزایش است هرچند طبق پیش بینی های هواشناسی وضعیت تا امشب بهتر خواهد شد.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
وی همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
قربانی در پایان و با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هوای شهر کرمانشاه 12 روز از حد استاندارد خارج بوده است، گفت: 9 روز آن وضعیت در حالت هشدار و 3 روز هم با احتساب امروز در حالت بحران بوده است.

**کاهش دید افقی در سومار، قصرشیرین و سرپل ذهاب به کمتر از 200 متر
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از کاهش دید افقی شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و سومار به کمتر از 200 متر به دنبال وقوع پدیده گرد وغبار شدید تا ساعت 13 خبر داد.
علی محمد زورآوند خاطرنشان کرد: تا این ساعت دید افقی در سومار به 100 متر و دید افقی در قصرشیرین و سرپل ذهاب به 200 متر رسیده است.
وی افزود: دید افقی شهر تازه آباد در ثلاث باباجانی به 1500 متر و شهرستان های جوانرود، اسلام آبادغرب و روانسر نیز به 2 هزار متر رسیده است.
زورآوند یادآور شد: دید افقی شهر کرمانشاه نیز تا ساعت 13 امروز به 2500 متر رسیده است در حالی که دید افقی استاندارد حدود 10 هزار متر است.

**تعطیلی مدارس نوبت ظهر جوانرود
مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از تعطیلی مدارس نوبت ظهر شهرستان جوانرود به دلیل ادامه پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا خبر داد.
حسین پارساپور گفت: این تصمیم با نظر مدیریت بحران استان و با پیشنهاد فرماندار جوانرود اتخاذ شده است.
وی گفت: مدارس شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در 2 نوبت صبح و بعد ازظهر امروز (30 دی) تعطیل بود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.