به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: همه مدیران دستگاه های اجرایی، صاحبان صنایع و برندهای مطرح استان برای هرچه باشکوه تر جشن های انقلاب باید مشارکت فعال داشته باشند .
وی در ادامه گفت: جشن های امسال با توجه به تحولات روزهای گذشته و قرار گرفتن انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی باید با حساسیت بیشتری برگزار شود و مهم ترین محور این جشن ها باید مردمی بودن باشد.
بازوند انقلاب اسلامی را متعلق به مردم دانست و گفت: هر زمان مردم احساس کردند انقلاب در خطر افتاده با جان و دل پای کار آمدند که نمونه آن تحولات روزهای گذشته بود که با توطئه آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای آنها راه اندازی شد ولی باز مردم آنها را سر جایشان نشاندند.
او با بیان اینکه انقلاب اسلامی جشن ملی ایرانیان است و همه کشورها روز استقلالشان را جشن می گیرند گفت: دستگاه های اجرایی حتما برای جشن ها برنامه ریزی و هزینه کنند.
وی همچنین مهم ترین برنامه های دهه فجر را اختصاص به معرفی انقلاب و دستاوردهای انقلاب به جوانان دهه 70 و نسل جدید دانست، افزود: واقعیت آن است ما در معرفی انقلاب به نسل دهه 70 کوتاهی کردیم و باید جبران شود.
استاندار کرمانشاه از فرمانداران خواست از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای معرفی دستاوردهای انقلاب به مردم استفاده کنند و افزود: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اما همچنان هر سال در انتخابات و دیگر صحنه ها حضور فعال دارند.
وی با بیان اینکه مردم همیشه تهدیدها عیله نظام اسلامی را به فرصت تبدیل کرده اند، یکی از ویژگی های مهم انقلاب ایران را که با تمام انقلاب های جهان متفاوت کرده، توجه ویژه به محرومان دانست و گفت: همیشه در ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری توجه به محرومین اولویت دارد.
بازوند یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را احیای فرهنگ خود باوری دانست و گفت: نظام ما در حوزه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مانند عمران، مهندسی سد سازی، بهداشت، فناوری نانو و دیگر بخش ها دستاوردهای بزرگ دارد.
وی یکی از مصداق های بزرگ دستاورد انقلاب را ارائه الگوی رهبری دانست، گفت: هدایت های رهبر معظم انقلاب، ایران را به جزیره امن خاورمیانه تبدیل کرده در حالی دیگر کشورها مرتبا دچار تحولات سیاسی شدید می شوند.

** انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: در برگزاری برنامه های دهه فجر مردمی بودن آنها در اولویت باشد، زیرا که انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و مختص جریان و حزب خاصی نیست.
ابراهیم الهی تبار در ادامه از بانیان برگزاری جشن های انقلاب خواست در این جشن از شخصیت های برجسته و یاران امام (ره) یاد شود و افزود: انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا و فداکاری بسیاری از مسئولان دلسوز است که در مسیر پرفراز و نشیب انقلاب از جان خود گذشتند.
وی از هیات های ورزشی، آموزش و پرورش، کانون ها و مساجد خواست در برنامه های خود از ظرفیت خوب سازمان های مردم نهاد استفاده کنند.
الهی تبار همچنین از همه بانیان جشن های انقلاب در دهه فجر تاکید که صدور قطعنامه ها و استفاده از شعارها حتما باید به تایید شورای تبلیغات اسلامی استان برسد.
ستاد دهه فجر استان کرمانشاه 22 کمیته تخصصی دارد و آئین های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز 12 بهمن با رژه نیروهای نظامی و تجدید میثاق با شهدا آغاز می شود.
14 هزار برنامه در دهه فجر سال گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.