دکتر محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان بانگر سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر تیم متشکل از 2روانشناس است که دوره های آموزشی لازم برای روان درمانی در بحران را سپری کرده اند، افزود: فعالیت های بهداشت روان اکنون یکی از نیازهای ضروری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.
او با بیان اینکه فعالیت های روان درمانی در 2 ماه اخیر در مناطق زلزله زده به صورت مستمر ارائه می شود، گفت: یک روانشناس در شهر سرپل ذهاب مستقر است که پس از غربالگری افراد توسط این تیم ها، افرادی که مشکل حاد نداشته باشند توسط این روانشناس مداوا می شوند.
به گفته او، افرادی که مشکل حاد داشته باشند برای تکمیل روند درمان به بیمارستان فارابی کرمانشاه ارجاع داده می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به فعالیت بیمارستان بانگر سرپل ذهاب نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان 55 تختخوابی 15 آذر امسال افتتاح شد و اکنون 15 پزشک متخصص و 6 پزشک عمومی در بخش های مختلف آن خدمات ارائه می دهند.
مرادی اظهار کرد که با همکاری وزارت بهداشت و شخص وزیر نیازهای مربوط به پزشک متخصص و نیروی کارشناسی در مناطق زلزله زده استان تامین شده و اکنون تنها نیاز به پزشک عمومی داریم.
وی گفت: براساس دستور وزیر بهداشت تا پایان امسال دانشگاه های علوم پزشکی استان های کشور نیروی مورد نیاز مناطق زلزله زده استان را تامین می کنند.
به گفته او، روزانه بین 600 تا یک هزار نفر به بیمارستان بانگر سرپل ذهاب مراجعه می کنند و به خوبی بیماران این شهرستان را پوشش می دهد.
او اضافه کرد که از 15 آذر که بیمارستان راه اندازی شده است تاکنون 40 هزار نفر به اورژانس و کلینیک تخصصی بیمارستان مراجعه کرده اند.
او انجام 240 عمل جراحی عمومی و اورژانس، 73 مورد زایمان، 33 مورد سزارین و یک هزار و 800 نفر بستری را از دیگر خدمات ارائه شده در این بیمارستان ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 29 بیمار دیالیزی در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد، گفت: به همت گروه خدمات درمانی سلام هشت دستگاه دیالیز به بیمارستان بانگر اهدا شده که با این تعداد دستگاه توانستیم بخش دیالیز بیمارستان را راه اندازی کنیم.
مرادی اظهار کرد که هفت میلیارد ریال برای راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان بانگر هزینه شده است.
به گفته او، اکنون هشت تخت دیالیز در این بیمارستان فعال و به بیماران کلیوی خدمات ارائه می دهند.
بخش دیالیز بیمارستان بانگر سرپل ذهاب روز چهارشنبه با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار فرزاد نویدی** انتشاردهنده علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.