به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سنگ سفیدی روز چهارشنبه در حاشیه بررسی نقاط زلزله خیز شهرستان گیلانغرب توسط کارشناسان لرزه نگاری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شهرستان گیلانغرب فاقد ایستگاه لرزه نگاری است ، تصمیم براین شد یک ایستگاه لرزه نگاری طی روزهای آینده در این منطقه نصب و راه اندازی شود تا امکان پوشش مناسب در سطح این منطقه فراهم شود.
وی با بیان اینکه جانمایی برای نصب این دستگاه انجام شد و طی روزهای آینده این موضوع عملیاتی می شود، اظهار داشت: در استان کرمانشاه، هفت ایستگاه لرزه نگاری وجود دارد که سه مورد آن در غرب استان و در مناطق ثلاث باباجانی، اسلام آباد و قصرشیرین نصب است که ایستگاه گیلانغرب چهارمین ایستگاه غرب استان کرمانشاه خواهد بود.
معاون مرکز لرزه نگاری استان کرمانشاه بیان کرد: هرچه تراکم ایستگاهی و تعداد ایستگاه های لرزه نگار در منطقه بیشتر باشد، با دقت بالاتری می توان رفتار گسل های منطقه را پایش کرد.
سنگ سفیدی گفت: مطالعه خرد لرزه ها یکی از مهمترین مسائل در مطالعه زمین لرزه های بزرگ محسوب می شود و به عنوان پیش نشان گرها، از اهمیت بالایی برخوردار است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
پس از وقوع زمین لرزه بزرگ شامگاه 21 آبان در غرب استان کرمانشاه تاکنون 1669 پس لرزه به وقوع پیوست که 57 مورد ان ها بیش از 4 ریشتر قدرت داشته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.