به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید خسروی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وظیفه نظارت بر سلامت اماکن و باشگاه های ورزشی در خصوص عضویت ورزشکاران سازمان یافته مانند دارا بودن کارت خدمات درمان و جلوگیری از ترویج پدیده دوپینگ را بر عهده دارد.
وی افزود: با شناسایی و استخراج اطلاعات تمام باشگاه های ورزشی شامل ساختار و نحوه فعالیت، نظارت و بازرسی توسط اکیپ های مشترک و همکاران ستاد نظارت بر سلامت در بخش خصوصی و دولتی به صورت محسوس و نامحسوس در سه بخش اولیه، ثانویه و ادواری به اجرا درآمد.
وی تصریح کرد: این نظارت و بازرسی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده شوم دوپینگ، برخورد با متخلفین عرضه کالاهای قاچاق و غیرمجاز در حوزه سلامت، دارا بودن مجوز فعالیت و داشتن کارت خدمات درمانی - پزشکی - ورزشی از سوی تمام ورزشکاران و مربیان انجام گرفت.
دبیر هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یادآور شد: در همین راستا با متخلفان پس از ارائه تذکر سریعاً برخورد و با نظر مقام قضایی نسبت به تعطیلی 55 باشگاه متخلف اقدام شد.
وی افزود: البته تاکنون تعداد 16 باشگاه نسبت به اصلاح و دریافت مجوزهای قانونی اقدام نموده اند و در این راستا امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را با آن ها به عمل آورده است.
خسروی یادآوری کرد: همچنین در 9 ماه سپری شده از سال نیز 251 مورد بازرسی اولیه، 56 مورد بازرسی ثانویه و 40 مورد بازرسی ادواری توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی انجام شده است.
دبیر هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه تاکید کرد: این هیأت به عنوان خانه امن ورزشکاران با عزم و اهتمام جدی و همکاری آحاد جامعه نسبت به نظارت گسترده و مستمر بر باشگاه های ورزشی اقدام و در این راستا با متخلفان حوزه سلامت ورزشکاران برخورد و باشگاه های دارای فعالیت مثبت و سازنده را بر اساس قوانین مصوب مورد تشویق و تقدیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: همچنین ارزیابی مربیان به لحاظ دارا بودن شاخص های علمی جهت فعالیت ورزشی، مدرک مربیگری و سوابق اخلاقی و فنی باید مورد توجه ورزش و جوانان استان کرمانشاه قرار گیرد و از فعالیت افراد دارای تخلف ثبت شده در محیط های ورزشی جلوگیری شود.
خسروی ادامه داد: برای دستیابی به جامعه ای سالم، تمام ورزشکاران و خانواده های آنها می توانند با مراجعه به آدرسhttp://nezarat.ifsm.ir به صورت مستقیم نسبت به ارائه شکایات و درخواست تشویق باشگاه های ورزشی اقدام و از نتایج امور انجام شده مطلع شوند.
وی گفت: باشگاه های ورزشی نیز جهت آگاهی از استانداردهای تدوین شده، انجام همکاری و رفع مشکلات موجود می توانند قبل از حضور ناظرین ستاد نظارت به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه و یا با شماره 38355992 تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را اخذ کنند.
در استان کرمانشاه بیش از 500 باشگاه ورزشی در حوزه ها و رشته های مختلف فعالیت می کنند.
بیش از 65هزار نفر ورزشکار سازماندهی شده در رشته های مختلف ورزشی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.