به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمود محمدی عراقی عصر روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب 'شهد شیرین گذشت' نوشته عباس عربی که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تحولات روزهای اخیر افزود: دشمنان ملت ایران همواره با حقارت و حسادت به وحدت و انسجام ملی ملت ایران که ریشه در تاریخ دارد، نگریسته اند.
وی در ادامه به سخنان رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و آن را نشانه عجز و ناتوانی آنها در مقابل ملت ایران عنوان کرد.
آیت‌الله عراقی همچنین به تبلیغات گسترده رسانه های دشمن و فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: آنها می خواهند از نارضایتی معیشتی موج سواری و سوءاستفاده کنند ولی غافل از اینکه مردم آگاه و هوشیار ایران با سابقه تمدنی و ولایی خود فریب نمی خورند.
او با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات جامعه نیست از همه مردم خواست به دولت در حل مشکلات یاری و کمک کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان به نگرانی های جامعه از جمله طلاق، اشتغال و ازدواج اشاره کرد و گفت: پدیده طلاق که آمار آن در کشور روز به روز بیشتر می شود، نشانه تخریب نظام خانواده در کشور است.
وی اضافه کرد: اتاق های فکر دشمنان با فروپاشی نظام خانواده در جامعه ایرانی درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند لذا باید فکر کنیم و با تشویق ازدواج ساده راهکاری برای آن بیابیم.
او همچنین با اشاره به کار خدا پسندانه خون صلح در استان کرمانشاه گفت: این یکی از خدایی ترین کار روی زمین است که حاج عباس عربی مفتخر به انجام آن است.
آیت الله عراقی اظهار کرد: خون صلح یک سنت اسلامی است و یکی از مصادیق مفهوم قرآنی تلطیف قلوب است که در غرب ایران دارای سابقه طولانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: خون صلح هم ریشه در قرآن دارد و هم در منطق، عقل اجتماعی اولویت اول پیشگیری از بروز خشم خشونت که منجر به حادثه می شود باید باشد و اگر هم حادثه پیش آمد اولویت دوم خون صلح است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، فرهنگ خون صلح را یکی از کارهای زیبای فرهنگی استان کرمانشاه با توجه به فرهنگ ایلی و عشایری آن دانست و اظهار داشت: فرآیند منجر به صلح و دوستی برای کسانی که آن را انجام می دهند بسیار سخت و دشوار است.
در پایان این مراسم از عباس عربی به خاطر 2 دهه تلاش برای خون صلح، صلح و دوستی در کرمانشاه و استان های همجوار تجلیل شد و از کتاب شهد شیرین گذشت وی که در برگیرنده اقدام های اوست رونمایی شد.
عباس عربی طی 2 دهه توانسته است 196 قتل عمد را به خون صلح منجر کند و بیش از چهار هزار دعوای دسته جمعی و محلی خانوادگی را حل و فصل کند.
کتاب شهد شیرین گذشت، در هفت فصل که به شرح ماجرای خون صلح افراد، سختی های آن، بیوگرافی ایلات و عشایر استان کرمانشاه با موقعیت جغرافیایی آنها، احادیث و روایات قرآنی در باره گذشت می باشد منتشر شده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.