محمدحسین صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه با همکاری نیروی انتظامی برخورد با عرضه کنندگان همچنان ادامه دارد، افزود: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما با قاطعیت هرچه تمام با عرضه مواد مخدر برخورد می کنیم.
وی در ادامه به قاچاق ارز در استان نیز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی مبالغی ارز مبادله ای در بازار از طریق صرافی ها توزیع کرد که 2 نفر از صرافان مجاز استان بخشی از این ارز را که باید برای تعادل بازار توزیع می کردند متاسفانه به صورت غیرمجاز و با قیمت خارج از قیمت بانک مرکزی به دالان ارزی فروختند و مقداری را از کشور خارج کردند که دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: همچنین مقداری از این دلارها را به عراق بردند و از آن طرف به شکل شمش طلا وارد کشور کردند که مقداری از این شمش ها به ارزش حدود 30 تا 40 میلیارد ریال توقیف شد.
به گفته او، این افراد از فعالیت منع و پروانه کاری آنها نیز لغو شده و باند متلاشی و اعضای آن نیز دستگیر شدند.

**دستگیری اعضای کانال های تلگرامی
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه همچنین به دستگیری پنج تن از مدیران کانال ها و گروه های تلگرامی که در فضای مجازی اقدام به بازنشر و انتشار مطالب غیرواقعی، سیاه نمایی و تضعیف آموزه های دینی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
صادقی تاکید کرد: پلیس فتا باید گشت زنی سایبری خود را به عنوان یک اولویت در راستای رصد فضای مجازی و به منظور برخورد با شایعه پردازی و نشر اکاذیب باید با جدیت در دستور کار خود قرار دهد و دنبال کند.
وی افزود: فضای مجازی در حادثه زلزله اخیر در ایجاد وفاق ملی و انعکاس احساسات پاک انسان دوستانه خوب عمل کرد و سبب شد همه مردم پای کار بیایند و همت کنند و حس نوع دوستی را به رخ جهانیان بکشانند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی در کنار این اقدام های مثبت آسیب هایی هم داشت، از انتشار سریع اخبار کذب و ایجاد فضای بی اعتمادی و سیاه نمایی برخی اقدامهای انجام شده به عنوان آسیب فضای مجازی نام برد.
وی تاکید کرد باید فضای مجازی را به سمتی ببریم که یا از این آسیب ها نداشته باشیم و یا کمتر شود.

**شناسایی باند جعل حرفه ای اسناد دولتی
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین از دستگیری 2 نفر از اعضای باند حرفه ای جعل اسناد دولتی در کرمانشاه خبر داد و گفت: کارگاه و ابزارهای جعلی که اسناد مالکیت و استعلام های دولتی را جعل می کردند در این ارتباط توقیف شد.
صادقی به انهدام بانک تهیه و توزیع اسکناس و چک پول و دستگیری اعضای آن که یکی از بزرگترین شبکه های جعل بود نیز خبر داد و گفت: اعضای این باند به همراه مقادیری ابزار کار، رایانه و نرم افزار دستگیر شدند.
او به دستگیری 35 نفر در سه ماه سوم سال 96 به جرم تیراندازی در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی با استفاده از سلاح گرم و سرد از اولویت های دادستانی است.
وی اظهار کرد: در بحث دستگیری سارقان نیز 118 نفر سارق دستگیر و 240 فقره سرقت نیز در سه ماه سوم سال 96 در راستای اجرای طرح پاکسازی توسط نیروی انتظامی کشف شد.
او دستگیری پنج قاتل فراری در کرمانشاه را نیز از جمله دیگر اقدام های انجام شده در این مدت دانست.
صادقی با اشاره به موضوع تخریب برخی ساختمان های عمومی در زلزله اخیر کرمانشاه نیز اظهار کرد: اکنون سازمان بازرسی موضوع ساخت و سازها و تخریب برخی از پروژه ها را در شهرستان های آسیب دیده مورد بررسی قرار می دهد تا نتایج این کارشناسی ها به دستگاه‌های متولی اعلام شود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: در بحث انتقال کمک های مردمی به مناطق آسیب دیده نماینده دادستان در این مناطق مستقر است و بر فرآیند توزیع، نگهداری و انبار اموال نظارت می کند و تاکنون سوء استفاده سازمان یافته ای در مناطق زلزله زده نداشته ایم.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان حدود یک میلیون نفر در شهر کرمانشاه سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.