حسین ویسمرادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روانسر یکی از شهرستان های تاثیر گذار در استان است و همواره مورد توجه مسئولان بوده و خواهد بود و احقاق حق این مردم از وظایف ذاتی مسئولان شهرستان است.
این روزها موضوع عدم صدور سند بیمارستان روانسر و برگشت خوردن بودجه آن، پرداخت خسارت به زلزله زدگان و استمهال وام ها نقل محافل و فضای مجازی این شهرستان شده است که حسین ویسمرادی فرماندار روانسر ئر گفتگو با خبرنگار ایرنا به تفصیل در این خصوص پاسخ داد.

* انتقال سند بیمارستان در حال انجام است
فرماندار روانسر یکی از خواسته های اصلی و اساسی مردم این شهرستان را ساخت بیمارستان دانست و گفت: بنا به دلایل و مشکلاتی این مهم میسر نشده و از سه سال گذشته این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اکنون نیز پیگیری می شود.
ویسمرادی ادامه داد: در سنوات گذشته زمینی را برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته بودند که با تغییر کاربری آن مخالفت شد و پس از پیگیری ها و بررسی لازم زمین دیگر در ورودی روانسر از سمت جوانرود در نظر گرفته شد که مزیت های بیشتری نسبت به زمین قبلی دارد.
او اضافه کرد: مقدار زمین در نظر گرفته شده 34 هزار متر مربع است که 18هزار متر آن متعلق به منابع طبیعی و 16 هزار متر مربع دیگر نیز به موقوفه 'حمیده خانم رشیده اردلان' تعلق دارد که انتقال اسناد به نام دانشگاه علوم پزشکی تا حدودی زمان بر است.
وی اظهار کرد: زمین در اختیار منابع طبیعی در صورتی به شهر الحاق می شود که باید به اداره راه و شهرسازی واگذار شود که این کار انجام شده و در حال انتقال به نام دانشگاه علوم پزشکی است.
او گفت: کار واگذاری و انتقال سند زمین موقوفه ای نیز با جدیت در حال انجام است.

**شایعه برگشت اعتبار بیمارستان صحت ندارد
نماینده عالی دولت در شهرستان روانسر در ادامه گفت: شایعه برگشت اعتبار بیمارستان روانسر به هیچ عنوان صحت ندارد و افرادی که در این خصوص مدعی هستند می توانند با ارائه مدارک و مستندات گفته های خود را اثبات نمایند و اعلام کنند که فرمانداری روانسر از حقوق و حقوق این مردم دفاع نکرده است در غیر این صورت افکار عمومی و ذهن مردم را مخدوش نکنند.

** مردم روانسر با جان و دل به کمک آسیب دیدگان زلزله اخیر شتافتند
فرماندار روانسر در ادامه سخنان خود گفت: مردم شهرستان روانسر همچون دیگر هموطنان عزیز با حرکت های انسان دوستانه، بزرگی و کرامت انسانی را به نمایش گذاشتند و با وجود اینکه خود آسیب دیده بودند اما به کمک آسیب دیگان سایر شهرستان های استان شتافتند.
ویسمرادی بیان کرد: مردم این شهرستان در این مقطع زمانی ایثار و گذشت و عزتمندی خود را به همگان نشان دادند و ثابت کردند مشکلات همنوعان بیشتر از مشکلات خودشان اهمیت دارد و بر همین اساس از حس نوع دوستی و شرافتمندانه این مردم با جان و دل تشکر می کنم.

**روانسر جزء مناطق زلزله زده است
فرماندار روانسر در پاسخ به همه شایعات مطرح شده در ارتباط با قرار گرفتن این شهرستان در لیست مناطق زلزله زده اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستانی بارها به صراحت اعلام کرده اند که روانسر جزء مناطق زلزله زده است و مردم دیگر در این خصوص دغدغه خاطری نداشته باشند.
ویسمرادی ادامه داد: مطرح کردن اینکه روانسر هنوز جزء مناطق زلزله نیست باعث نگرانی ها مردم شده و تمام شایعات در این باره کذب محض است.
وی خاطر نشان کرد: هر امتیازی که برای بقیه شهرستان ها در نظر گرفته شود برای شهرستان روانسر نیز لحاظ می شود و اجازه نخواهیم داد حق این مردم ضایع و تباه شود.
وی افزود: کار آواربرداری در روستاهای شهرستان رو به اتمام است و برای اسکان موقت نیز کانکس ها در حال نصب شدن است.

* روانسری ها در خصوص استمهال وام ها دغدغه خاطری نداشته باشند
رئیس شورای اداری شهرستان روانسر در ادامه سخنانش اضافه کرد: موضوع استمهال 2 ساله وام ها برای مناطق آسیب دیده سال 92در مجلس تصویب شده و قانونی است و مردم روانسر در این خصوص دغدغه خاطری نداشته باشند.
ویسمرادی تاکید کرد: بنا به دستور استاندار این استمهال شامل تمام وام ها می شود و بانک های شهرستان نیز لیست افرای را که تسهیلات گرفته اند به فرمانداری تحویل داده است و برای سیر مراحل بعدی به استان ارسال می شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت باید سود و دیر کرد این وام ها را به بانک های عامل پرداخت کند در انتظار ابلاغ آئین نامه مربوطه و دستورالعمل اجرایی هستیم که به محض وصول باید اجرایی شود.

* از دامن زدن به مطالب کذب و خلاف واقع پرهیز کنیم
مقام عالی دولت در شهرستان روانسر گفت: بسیاری از شایعات مطرح شده در فضای مجازی واقعیت ندارد و باید این موضوع مدیریت و کنترل شود.
ویسمرادی افزود: تشویش افکار عمومی کاری مذموم و ناشایست است و باید از دامن زدن به شایعات جلوگیری و مطالب را پس از تجزیه و تحلیل منتشر کنیم.
وی تصریح کرد: فضای مجازی در بسیاری از رویدادهای سیاسی و اجتماعی و رخدادهای بحرانی بسیار تاثیر گذار بوده و خواهد بود و باید از مزایای آن بهره جست.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/7455خبرنگار:یوسف فتاحی انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.