فضل الله خدایی روز چهارشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: شرکت کشت و صنعت وابسته به بنیاد مستضعفان هم اکنون 10 درصد از شیر مورد نیاز کشور را تامین کرده و با برنامه های در دست اقدام، این میزان تا چند سال آینده به 20 درصد افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در زمینه دامپروری، کشورمان به خودکفایی رسیده است و هم اکنون شیر مازاد داریم.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت بنیاد مستضعفان کشور، از احیا و توسعه طرح 6 هزار هکتاری زیتون و پسته توسط این شرکت در نقاط مختلف کشور خبر داد.
خدایی، با بیان این که شرکت کشت و صنعت بنیاد مستضعفان کشور برای خانوارهای دارای 2 معلول، سرپناه رایگان می سازد، اظهار داشت: 130 هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق زلزله زده شهر و روستاهای غرب استان کرمانشاه توسط این بنیاد تامین می شود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز، بخش کشاورزی، عرصه های مناسب طبیعی، وجود سدها با ظرفیت مناسب و اقلیم چهار فصل را از ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان ذکر کرد.
فرهاد همتی افزود: در راستای پیگیری امور مدیریت بحران و با توجه به پیشنهاد های صورت گرفته، به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح های اشتغالزا و تولیدی در زمینه طرح های کشت و صنعت، از 300 هکتار اراضی ملی و مرتعی واقع در محدوده سد زاگرس، بازدید میدانی صورت گرفته است.
وی گفت: همچنین اراضی و منابع ملی در منطقه موسوم به بان میل واقع در مرز سومار در سطح 750 هکتار در قالب طرح سامانه گرمسیری، از ظرفیت بالایی برای اجرای طرح های باغداری برخوردار است و بنیاد مستضعفان نیز از طرح این موضوع استقبال کرده است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب ادامه داد: به لحاظ استعداد و شرائط اقلیمی مناسب در بخش گواور، پیشنهاد ایجاد مجتمع گاوداری در این منطقه نیز مورد توافق و تفاهم بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.
همتی افزود: تامین آب مورد نیاز و تخصیص نیاز آبی برای قطعه 300 هکتاری از سد زاگرس و همچنین مجتمع گاوداری، صدور مجوز، موافقت حفر چاه و واگذاری اراضی ، نیازمند حمایت و همکاری همه جانبه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است و این موضوع نیز در دست پیگیری است.
مدیرکل املاک و مستغلات بنیاد مستضعفان در غرب کشور نیز از تکمیل 70 درصد اجرای طرح توسعه باغ هفت هزار هکتاری وابسته به مجتمع کشت و صنعت در قصرشیرین خبر داد.
بهرام تیموری افزود: تاکنون چهار هزار هکتار از این طرح محقق شده است و بقیه نیز به مرور عملیاتی می شود.
وی اظهار کرد: اگر بستر مناسب آب و عرصه در هر جای استان وجود داشته باشد، آمادگی لازم را برای اجرای طرح های تولیدی اشتغالزا بدون محدودیت داریم.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از 72 هزار تن جمعیت و 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.