به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی یکشنبه شب در حاشیه دیدار و سرکشی از خانواده های شهید حادثه دیده در زلزله اخیر قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی خانواده های شهید و ایثارگر حادثه دیده، بیمه حوادث هستند که تسهیلات بلاعوض به میزان تعیین نوع خسارت به آن ها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: هشت هزار و 311 خانواده حادثه دیده در زلزله اخیر شناسایی شده اند که تاکنون برای چهار هزار و 250 واحد مسکونی متعلق به حادثه دیدگان از نزدیک کار ارزیابی و تعیین خسارت انجام شده و بقیه نیز تا 10 روز آینده تعیین وضعیت می شوند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد شهید علاوه بر دیگر تسهیلات و کمک هایی است که دولت به حادثه دیدگان پرداخت می کند.
حجت الاسلام شهیدی، همچنین از پرداخت تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با یک سال تنفس از سوی صندوق شاهد و ایثارگران خبر داد و گفت: در مجموع گام های خوبی از سوی بنیاد شهید برای زلزله زدگان برداشته شده است.
وی ادامه داد: در ابتدای وقوع حادثه زلزله اخیر، هفت استان همجوار، آمبولانس برای خدمات رسانی به مجروحان اعزام کردند.
وی اضافه کرد: فداکاری و ایثار مردم کرمانشاه در جنگ برای همه اثبات شده و خدمات رسانی خوبی نیز به خسارت دیدگان تاکنون انجام شده است.
وی گفت: در نخستین جلسه هیات دولت، نارسایی ها و مشکلاتی نظیر کمبود کانکس برای اسکان حادثه دیدگان و همچنین مشکلات بانکی بررسی و پیگیری می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.