به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین کلنگ زنی مسجد روستای دره ژاله سفلی از توابع شهر ازگله ثلاث باباجانی که در زلزله بیست و یکم آبان ماه به شدت تخریب وغیرقابل استفاده بود با حضور جمعی از خیران و روحانیون شهرستان پاوه، فرماندار ثلاث باباجانی و مردم روستا برگزار شد.
به هنگام این مراسم امام جمعه پاوه به کمکها و امداد رسانی مردم این شهرستان به زلزله زدگان در روزهای اول این حادثه اشاره کرد و گفت: مردم پاوه همراه و همگام با سایر نقاط کشور جزو اولین کسانی بودند که در این حرکت انسان دوستانه مشارکت داشتند.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: مرحله اول که کمک رسانی و امداد بود تمام شد، مرحله بعدی تحویل چادر و سپس تحویل کانکس و اسکان موقت بود که تقریبا تمام شده است و حالا نوبت به بازسازی است.
ماموستا قادری گفت: بعد از مشورت و تصمیم گیری مقرر شد در حد توان و بضاعت مردم شهرستان اگر بتوانیم 2 مسجد را در مناطق زلزله زده احداث کنیم اقدام مثبت و بزرگی است که مردم کمک کردند وهم اکنون پول برای احداث 2 مسجد را جمع آوری کرده ایم.
وی افزود: درخواست مردم مناطق زلزله زده و علاقه مندی مردم پاوه این بود که اگر در این مناطق مسجد احداث کنیم توصیه علما و معنویت نماز و کلام الهی موجب آرامش روحی و روانی و کاهش استرس و اضطراب مردم آسیب دیده خواهد شد.
وی اظهار کرد: هزینه بازسازی یک مسجد در یکی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب نیز توسط ستاد وحدت شهرستان پاوه تأمین و نظارت فنی و مهندسی احداث آن بر عهده بنیاد مسکن استان همدان خواهد بود.
پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای کشور است که در کارهای انسان دوستانه و نیک همواره زبانزد بوده است و در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار: محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.