مرادعلی تاتار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، به آمادگی کامل دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان اشاره کرد و از مردم خواست هرچه زودتر در راستای تکمیل پرونده و معرفی به بانک، با سند یا قولنامه ملک، قبض آب و برق به نماینده مستقر بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی که به عنوان استان معین بازسازی شهرستان دالاهو معرفی شده مراجعه کنند.
تاتار گفت: زلزله 21 آبان ماه 96 استان کرمانشاه، 280 میلیارد تومان به بخش های مختلف کشاورزی، مسکونی و صنعتی شهرستان دالاهو خسارت وارد کرده است.
فرماندار دالاهو همچنین اظهار داشت: سپاه سازندگی استان های آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان و هرمزگان مسئولیت اسکان موقت و دائم اهالی روستاهای زلزله زده این شهرستان را برعهده گرفته اند.
وی در ادامه از بازدید استاندار هرمزگان از روند اسکان موقت زلزله زدگان روستای زرده که در زلزله اخیر صد درصد تخریب شد، خبر داد و گفت: قرارگاه سازندگی سپاه استان هرمزگان معین اسکان موقت و دائمی روستای زرده است که اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت های آن هستند.
تاتار گفت: تاکنون تعداد 100 کانکس از طرف خیران مردمی و نزدیک 50 کانکس از طرف وزارت ورزش و جوانان، انجمن رادیولوژی کرج و شرکت ایستک کردستان به زلزله زدگان دالاهو اهدا شده است.
فرماندار دالاهو در پایان گفت: زلزله زدگان از نظر مواد غذایی، چادر و پتو هیچ مشکلی ندارند.
شهرستان دالاهو با 36 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب شهر کرمانشاه مرکز استان قرار دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.