در این یادداشت آمده است: این روزها پیامک ها و تلگرام های تبلیغاتی با موضوعات مختلف برای کاربران مخابراتی و اینترنتی ارسال می شود که تا بخواهی متوجه شوی جریان از چه قرار است می بینی که کلی از شارژ تلفن همراه یا ظرفیت اینترنت ات را بالا کشیده اند.
این پیامک ها غالبا با عناوینی همچون برنده شدن شما در قرعه کشی و … مشترکین را وسوسه می کنند که به لینک مربوطه رفته و …!! مشاهده شده که برای مشترکان سیم ‌کارت های اعتباری بعد از دریافت این پیام‌ها و یا شاید قبل از آنکه بخواهند آن را تایید کنند بلافاصله صفحه مقدار اعتبار باقی مانده برایشان باز می شود که مثلا 500 تومان از شارژشان کم شده است.
جالب است بدانید که گاها پیامی برای مشترکین همراه اول و یا ایرانسل ارسال می شود مبنی بر اینکه «شما طرفدار کدام تیم لیگ برتری هستید؟ آبی یا قرمز؟ اگر بگویید آبی 500 تومان از شارژتان کم می شود و اگر بگویید قرمز بازهم 500 تومان از شارژتان کسر می شود و جالب تر اینکه اگر کلا نخواهید طرفداری خود را اعلام کنید و تنها بخواهید از این نظرسنجی خارج شوید بازهم 500 تومان از حساب شما کسر می شود!!!
گرچه مسوولین وزارت ارتباطات بارها تاکید کرده اند که هیچ شرکتی حق ندارد بدون رضایت مشترک پیامکی ارسال و از آنها هزینه ای دریافت کند اما واقعیت آن است که این اقدام همچنان انجام می شود و هر بار با ترفندی جدید اقدام به جیب بری پیامکی می کنند.
حتی دیده شده که گاها برای لغو کردن این پیامک ها نیز مبلغی از شارژ شخص کم می شود که در نوع خود نوبر است! بالا کشیدن حجم اینترنت نیز این روزها بدجور باب شده و هر بار با یک ترفند جدید دیده می شود که با ارسال پیام های تلگرامی و دعوت به گروه ها و کانال های جدید به نوعی حجم اینترنت مشترکین را بالا می کشند. خلاصه همه این موارد از مصادیق کلاهبرداری و جیب بری است اما کسی نیست که بتواند راهکاری عاجل برای این مزاحمت ها ارائه دهد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.