اکبر سنجابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه چادر، پتو، لباس و مواد غذایی از جمله کنسرو به میزان بسیار زیادی به شهرستان رسیده، از هموطنان درخواست داریم ارسال خشکبار ، برنج ، روغن نباتی ، حبوبات و چای را در اولویت خود قرار دهند.
وی اظهار کرد: مشکل آب شهرستان سرپل ذهاب به طور کامل حل شده و دیگر نیازی به ارسال آب معدنی برای مردم زلزله زده این شهرستان نیست.
فرماندار سرپل ذهاب با عذر خواهی از زلزله زدگان این شهرستان بابت کمبودها ، تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران در منطقه، تمهیدات مناسب برای تامین و توزیع نایلون و وسایل گرمایشی در میان زلزله زدگان اندیشیده شده است.
سنجابی اظهارداست: بخشی از واحدهای مسکونی که سالم است ، از سوی گروه و تیم های ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد تا افراد با تایید نهایی کارشناسان، در این واحدها ساکن شوند.
وی با اشاره به توزیع 15 هزار تخته چادر در شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: با شناسایی افرادی که در چادرهای نامناسب اسکان اضطراری یافته اند ، چادرهای استاندارد بین آنها توزیع می شود.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که براساس آمارهای اعلام شده 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از 1500 روستای استان کرمانشاه خسارت کلی و جزیی وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/3012**1625
خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.