رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بحث امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به مراحل پایانی خود رسیده، گفت: بیش از ۶۰۰ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر به زلزله‌زدگان امدادرسانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر پیوندی در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران کرمانشاه گفت: جمعیت هلال‌احمر در ساعات اولیه با تمام توان از استان کرمانشاه و استان‌های معین از جمله همدان، ایلام، کردستان و خوزستان حاضر شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به اعزام بیش از ۶۰۰ نیروی عملیاتی با آمبولانس و خودروی نجات از طرف هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر در قالب گروه‌های مختلف واکنش سریع و تیم‌های دارای سگ‌های زنده‌یاب، تیم تخصصی آواربرداری و اسکان و درمان اضطراری از همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند.

پیوندی با بیان اینکه هشت شهر و تعدادی روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر در شعاع ۵۰ کیلومتری از مرکز زلزله مورد آسیب قرار گرفتند گفت: اقدامات بسیار خوبی در ساعات اولیه انجام شد و بحث امداد و نجات به مراحل پایانی خود رسیده است و تلفات را می‌توان به طور قطعی اعلام کرد.

او با اشاره به تخریب و آسیب‌دیدگی بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: مجروحان شهرستان به قصرشیرین و کرمانشاه منتقل شدند. ۵ بالگرد از استان و ۵ بالگرد در دقایق اولیه صبح اضافه شدند و این کار را انجام می‌دادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع پتو و زیرانداز بین زلزله‌زدگان تصریح کرد: به دلیل عدم هماهنگی در توزیع مناسب و عدم مدیریت بحران، توزیع با مشکل مواجه شد اما در ابتدای صبح سرعت بیشتری گرفت.

پیوندی با بیان اینکه در سرپل‌ذهاب حدود ۴۰۰۰ چادر توزیع شده است گفت: در دالاهو محلی برای اسکان ساخته شده اما در ثلاث‌باباجانی این وضعیت به دلیل توزیع غیرمنطقی با مشکل مواجه شد.

او خاطرنشان کرد: در ثلاث‌باباجانی ۱۴۰۰ چادر امدادی و ۲۲۰۰ پتو در قصرشیرین ۸۰۰ چادر و ۲۰۰۰ پتو و در سرپل‌ذهاب در صبح ۲۹۳۵ عدد توزیع شد که با گلایه مردم مواجه شد و ۲۰۰۰ عدد نیز در عصر توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع ۶۵ هزار کنسرو در سرپل‌ذهاب توزیع شد افزود: مشکل اصلی در شب گذشته قطعی آب و برق بود که به خاطر زلزله شدید قطع شد و از طرفی زلزله چهار ریشتری قبل از زلزله اصلی سبب هوشیاری و کاهش خسارت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.