مدیرکل ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی به زلزله زدگان امدادرسانی هوایی جایگزین امدادرسانی زمینی شد.

رضا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظرف روزهای گذشته کار امدادرسانی از طریق زمینی با مشکلات و محدودیت هایی همراه بود از همین رو از سوی ستاد مدیریت بحران استان تصمیم بر این شد تا امدادهوایی جایگزین امداد رسانی زمینی شود.

وی افزود: بر این اساس 10 فروند بالگرد امداد و نجات امروز به مناطق زلزله زده اعزام و کار امدادرسانی و انتقال اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان را انجام دادند و این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

محمودیان با بیان اینکه بخش نخست آواربرداری از مناطق زلزله زده تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این بخش تلاش شد تا با آوار برداری سبک ابتدا کار جستجوی اجساد و یافتن احتمالی افرادزنده انجام شود و در مرحله بعد تلاش می‌کنیم تا با استفاده از آواربرداری سنگین از طریق ماشین های لودر و دستگاه های برش آهن انجام شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امشب جلسه ستاد بحران با حضور مسئولان مرتبط دستگاه‌های اجرایی در استانداری کرمانشاه برگزار خواهد شد و طی آن ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله و برآورد میزان خسارت های احتمالی، اولویت ها و نیازهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرقت و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است حادثه زلزله یکشنبه شب گذشته در استان کرمانشاه و به مرکزیت بخش ازگله تاکنون بیش از 432 کشته و 7817 مصدوم و میلیاردها ریال خسارت های مالی برجای گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.