به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش جودکی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و سومین سال تاسیس تعزیرات حکومتی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در این اداره کل را حداکثر 10 روز اعلام کرد و دلیل به درازا کشیده شدن رسیدگی به تعدادی از پرونده ها را استعلام گیری از دستگاه های مرتبط و یا ورود آن در چند روز اخیر به تعزیرات دانست.
او، ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این اداره کل را 874 میلیارد و 539 میلیون و 583 هزار ریال اعلام کرد و گفت: متوسط محکومیت صادر شده نیز 30 میلیارد ریال بوده است.
به گفته او، استان کرمانشاه در موضوع تشکیل پرونده های تعزیراتی در سطح کشور در رده های هفتم تا دهم قرار دارد.
وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به موضوع تخلفات در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا، بهداشت و درمان و برخی از شرکتهای دولتی ورود می کند، گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در یکسال اخیر 9 هزار و 82 پرونده مربوط به کالا و خدمات، 2 هزار و 101 پرونده مربوط به قاچاق کالا و 560 پرونده نیز مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است.
جودکی، با اعلام شماره پیامکی 300000135 رسیدگی به شکایات اداره کل تعزیرات حکومتی از شهروندان خواست تخلفاتی را که مشاهده می کنند به این شماره پیامک کنند.
وی یادآور شد که خدمات اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در هشت شعبه مرکز استان، 9 اداره شهرستان و اداره کل با مجموع 56 نفر نیرو ارائه می شود.
وی رسانه ها را در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم در استفاده از کالاها و خدمات مجاز و تولید داخلی به کمک طلبید و گفت: خرید کالای ایرانی و کالاهای مجاز می تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک کند.
او با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه گفت: قاچاق کالا بخشی از پرونده های ورودی به این اداره کل را تشکیل می دهد که درخواست ما از مردم خریداری نکردن کالاهای قاچاق خارجی است و زمانی که تقاضایی برای این کالاها در کشور وجود نداشته باشد، قاچاق نیز کاهش می یابد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون تن جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.