خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این میزان کالا با وزن 2 میلیون و 644 هزار و 719 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد 2 درصدی داشته است.
وی افزود: 529 میلیون و 265 هزار و 848 دلار با وزن یک میلیون و 539 هزار و 809 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از حیث ارزش 2 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت 594 میلیون و 32 هزار و 98 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 104هزار و 910 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 18 درصد و از حیث ارزش نیز یک درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولرهای آبی، ظروف ملامین، سیب زمینی محفوظ شده در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، کیسه نایلونی ، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیمان، رخام پولیش داده شده، پروفیل با مقطع از آهن یا فولاد گرم نورد شده، کیسه کلوست عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر شده است.
وی بیان کرد: در مجموع در هفت ماه گذشته از گمرکات استان کرمانشاه به 37 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.