به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در چهارمین ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کمیته های ستاد اربعین باید تصمیمات خود را اعلام ‌کنند تا برای زائران امیدوار کننده باشد.
وی اظهار کرد: کمیته مشارکت های مردمی مهمترین و حساسترین کمیته در ستاد اربعین است، چرا که مدیریت اصلی زائران بر عهده خود زائران است و باید به سمتی حرکت کنیم که طی پنج سال آینده خود مردم مدیریت اربعین را بر عهده بگیرند، چرا که این حرکت بزرگ اسلامی، اساسا یک حرکت عظیم مردمی است.
وی گفت: دکتر ذوالفقاری رییس ستاد اربعین کشور و اعضای ستاد اربعین دوشنبه هفته آینده از مرز خسروی بازدید می کنند و باید تا قبل از آن هیچ کار نیمه تمامی نمانده باشد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مصوبات ستاد اربعین برای مدیران استان لازم الاجراست و اگر مدیری برای اجرای این مصوبات با وزارتخانه یا دستگاه خود در مرکز به مشکل بر بخورد باید خودش مشکل را حل کند.
بازوند عنوان کرد: خدمات دهی به زایران اربعین حسینی یک‌ کار اعتقادی است و حرکت زایران برای استان خیر و برکت خواهد داشت.

**باید آماده پذیرش زائر از مرز سومار باشیم
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ‌کرمانشاه نیز در این نشست تاکید کرد: باید آماده پذیرش بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز سومار ‌باشیم.
بهرام فاضلی اظهار داشت: با توجه به اینکه راهپیمایی اربعین بین نجف و کربلا برگزار می شود و کربلا نزدیک به مرز خسروی است زائران ترجیح می دهند از این ‌مرز برای بازگشت استفاده کنند.
وی افزود: بدون شک تعداد زائرانی که از مرز خسروی وارد ایران می شوند بسیار بیشتر از زائران اعزامی ‌خواهند شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته ستاد اربعین کشور از ما خواستند که به منظور بازگشت زائران مرز سومار را بازگشایی کنیم و با توجه به آمار بالای اعزام زایران این احتمال برای امسال نیز وجود دارد.
جانشین ‌رییس ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در این ‌جلسه گفت: ادارات مسئول در بحث اربعین به منظور تسهیل در خدمات دهی به زایران پیش از پنجم آبان ماه در شهر قصرشیرین ‌مستقر خواهند شد.
جعفر همتی افزود: تاکنون اقدام های مطلوبی انجام ‌شده و باید نواقص نیز هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: 250 دستگاه اتوبوس برای تردد زایران بین قصرشیرین و خسروی اعزام می شوند که باید سوخت آنها تامین شود.
جانشین رییس ستاد اربعین استان عنوان کرد: به منظور هماهنگی با دستگاه قضایی جلسه ای با دادستانهای سراسر استان برگزار کرده ایم و فردا نیز فرمانداران با دادستانهای شهرستان هماهنگی های لازم ‌را انجام می دهند.
همتی با تاکید بر ارائه خدمات بانکی به زایران گفت: عابر بانکها باید از دوم آبان در خسروی و قصرشیرین مستقر شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون جایگاه های سوخت رسان به اندازه مورد نیاز در منطقه مستقر نشده اند، گفت: علاوه بر سوخت مورد نیاز خودروهای مستقر در قصرشیرین و خسروی سوخت خودروهای اعزامی در محدوده منظریه و بغداد نیز باید تامین شود.
جانشین رییس ستاد اربعین یادآور شد: نیروهای انتظامی و یگان ویژه هنوز در منطقه خسروی و قصرشیرین مستقر نشده اند.
همتی تاکید کرد: بخشی از آسفالت در بغداد و منظریه بر عهده ما است که باید آن نیز هرچه زودتر توسط شهرداری انجام ‌شود.
8066/7445 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.