به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز جمعه به نقل از هوشنگ بازوند افزود: باید فضای مثبتی را ایجاد کنیم و مردم استان را به عرصه نقش آفرینی در توسعه استان برسانیم.
وی اضافه کرد: تجربه نشان داده هرجا مردم به پای کار آمده اند در نهایت با موفقیت همراه بوده که بهترین مثال آن پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: اگر می خواهیم مردم را از حالت تماشاچی بیرون بیاوریم باید آنها از داشته های استان مطلع شوند، تمرکز بیش از حد رسانه ها بر کاستی ها باعث می شود که ذهنیت عمومی جامعه توان حرکت و خروج از رکود را از دست بدهد.
وی اضافه کرد: باید برای تزریق روحیه امیدواری برنامه ریزی کنیم، اما در نهایت این مردم هستند که باید به صحنه بیایند، توسعه را ایجاد کنند و سرنوشت خود را تغییر دهند.
استاندار کرمانشاه گفت: کشور از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و با استفاده درست از سرمایه های اجتماعی می توانیم بر هر چالشی غلبه کنیم، باید به فکر تقویت سرمایه های اجتماعی باشیم
بازوند تاکید کرد: اگر بخواهیم این استان پیشرفت کند، نیازمند این هستیم که فضای مثبتی از استان را منعکس کنیم تا جریان سیال سرمایه به سمت استان سوق داده شود.
وی در ادامه اولویت اول را 'کار' دانست و گفت: بیشترین حجم ارتباط من با فرمانداران است و بیشترین انتظارات را هم از فرمانداران دارم.
استاندار کرمانشاه گفت: تدبیر و امید یعنی اینکه هرکاری که می خواهیم انجام بدهیم ابتدا و پایان آن مشخص باشد، به عبارتی با برنامه ریزی و تدبیر به سمت امیدآفرینی حرکت کنیم.
بازوند، از فرمانداران خواست که کار را عنصر اصلی توسعه و پیشرفت بدانند و اولویت اصلی اشان کار باشد و ‌کاملا بر اوضاع و شاخصها مسلط باشند.
وی اظهار کرد: به همان اندازه ای که برای امور اقتصادی وقت می گذاریم، باید برای مسائل فرهنگی نیز وقت اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه مدیران باید خطرپذیر و‌ ریسک‌ پذیر باشند تا بتوانند بر چالشها غلبه کنند، گفت: از فرمانداران می خواهم گزارش حضور مدیران کل در شهرستانها را به صورت مستمر و ماهیانه به من منعکس کنند و نظرات فرمانداران در ارزیابی مدیران کل موثر است.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: معضل بیکاری غباری را در فضای کرمانشاه ایجاد کرده که فضای استان را از بیرون کدر، روح و روان مردم استان را آزرده است و برای مدیریت این موضوع که چالش اصلی در لایه ظاهری و زیرین استان است، باید سند مشخصی در دست فرمانداران باشد که بتوانند وضعیت اشتغال در شهرستان خود را به صورت مستمر رصد کنند.
وی گفت: نقش دولت، بانکها و ‌مردم در وضعیت سرمایه گذاری هر شهرستان باید مشخص و توسط فرمانداران به صورت ماهیانه رصد شود تا میزان پایبندی هر دستگاه و بانک عامل قابل سنجش و ارزیابی باشد.
بازوند تاکید کرد: ظرفیتهای استان این توانمندی را دارند که بر چالشها غلبه کنند و برای تحقق این موضوع باید دیدگاه‌های مدیریتی را تغییر دهیم.
وی گفت: بدون در نظر داشتن خط و خطوط سیاسی، فرمانداران در عزل و نصب‌ها نباید به کسی که برنامه ها و سیاستهای دولت را قبول نداشته باشد، مسئولیتی بدهند.
استاندار کرمانشاه گفت: فرمانداران از ظرفیتهای نمایندگان مردم در مجلس و ائمه جمعه شهرستانها استفاده کرده و با آنها هم افزایی سازنده و مستمر داشته باشند.
وی همچنین عنوان کرد: عموما استانهای زاگرس نشین با فقر مطالبه گری روبرو هستند، باید از فقر مطالبه گری عبور کنیم و به مطالبه اصلی مان برسیم تا توان پیگیری مطالبات را در مرکز داشته باشیم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.