به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، خسرو شهبازی روز پنجشنبه اظهار کرد: در سال گذشته حدود 250 هزار راس دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته به علت سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و تامین نیاز داخل کشور صادرات دام زنده متوقف شد.
شهبازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه هیچ گونه کمبودی از لحاظ گوشت وجود ندارد و در هفته گذشته نیز چهار تن گوشت گوسفند یارانه ای بدون دنبه به قیمت هر کیلو 330 هزار ریال در بین همشهریان توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده، در روز اول مهر نیز مقدار 14 تن گوشت گوساله گرم وکیوم شده با قیمت هر کیلو گرم بین 280 تا 290 هزار ریال با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بین هیات مذهبی توزیع شد و امروز (6 مهر) نیز 15 تن دیگر در بین هیات های مذهبی توزیع می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 46 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی با کیلویی 220 هزار ریال در سردخانه پشتیبانی امور دام استان وجود دارد و با قیمت هرکیلو 230 هزار ریال عرضه می شود.
شهبازی در ادامه میزان ذخیره مرغ منجمد در انبار شرکت پشتیبانی امور دام استان را 80 تن عنوان کرد و گفت: قیمت آن در درب سردخانه پشتیبانی امور دام 530 هزار ریال و قیمت آن برای سایر شهرستانهای استان 580 هزار ریال تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، توزیع 244 تن برنج هندی 1121 در ایام ماه محرم بین هیات مذهبی و مردم استان را از دیگر اقدام های این سازمان در جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها و حمایت از اقشار مصرف کننده استان عنوان و اظهار داشت: این نوع برنج در بین فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های کارمندی و کارگری و فروشگاه های بزرگ وجود دارد.
وی قیمت برنج در درب انبار شرکت غله و بازرگانی به ازای هر کیلوگرم 40 هزار ریال و برای مصرف کننده هر کیلوگرم به قیمت 43 هزار ریال عنوان کرد.
شهبازی ادامه داد: سهم استان کرمانشاه از لحاظ شکر 250 تن با قیمت هر کیلوگرم در درب انبار 25 هزار و 200 ریال و برای مصرف کننده 28 هزار و 200 ریال در نظر گرفته شده که به لحاظ پایین بودن قیمت شکر در سطح بازار استقبال چندانی برای فروش شکر صورت نگرفته است.
وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه ذخیره سازی گوشت در استان به اندازه کافی صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی بدون دنبه با برنامه ریزی صورت گرفته از هفته آینده از سرگرفته خواهد شد.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 100 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 36 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
در استان کرمانشاه همچنین 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11 هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می شود.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.