به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فرامرز باوندپور روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه راهنمایی رضوان جوانرود نواخته شد، با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای است که باید سال ها از آن بهره ببریم، افزود: از منظر مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجی است که اگر به درستی استخراج شود آینده ملت ایران و آزادیخواهان دنیا را تامین می کند.
وی به دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: جنگ با وجود هزینه های بسیار زیاد مادی و معنوی، دستاوردهای بسیار زیادی از جمله تربیت نسلی پرافتخار برای ما داشت.
سرهنگ باوندپور، تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی، تضمین استقلال کشور، تولد راهبرد دفاعی، الگوی مبارزه با قدرت های بزرگ و رشد روابط سیاسی و دیپلماسی کشورها را از جمله دستاوردهای بین المللی دفاع مقدس عنوان خاطرنشان کرد: برآورد اولیه کارشناسان جنگ سه روز بود که با پیروزی جنگ هشت ساله، دنیا به اقتدار نظام جمهوری اسلامی پی برد.
وی یادآور شد: دفاع مقدس در داخل کشور هم دستاوردهایی داشت که از جمله آن می توان به اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، تحول در صنایع داخلی کشور، تولد تفکر بسیجی برای خدمتگزاری و تحکیم وحدت ملی اشاره کرد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جوانرود نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 12 هزارو 800 دانش آموز جوانرودی در 630 کلاس درس حاضرشدند.
عبدالرحمن طاهری با یادآوری ایثار و رشادت های جوانان دوران دفاع مقدس افزود: امروز جوانان ایران اسلامی در ادامه جوانان آن روزگار در سنگرعلم و تربیت با تحصیل علم و دانش و فتح قله های علمی برای کشور عزت و افتخارمی آفرینند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس درگیر مستقیم جنگ بود و در این راستا 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و اسلامی کرد و بیشتر شهرهای مرزی استان نیز با حمله وحشیانه دشمن بعثی تخریب شد.
7453/8066 خبرنگار:بهمن کریمی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.