خلیل حیدری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واردات کالا به کشور، گمرک کرمانشاه با 9 میلیون و 122هزار و 458 دلار کالا به وزن سه هزار و 658 تن بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 14 درصد و از لحاظ ارزش 88 درصد افزایش داشته است.
به گفته او همچنین در این مدت از طریق گمرک پرویزخان پنج میلیون و 173 هزار و 801 دلار کالای وارداتی به وزن سه هزار و 613 تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن هزار و 24 درصد و از حیث ارزش نیز 281 درصد رشد داشته است.
مدیر کل گمرکات استان در ادامه آمار واردات گمرک خسروی در این مدت را نیز 2 هزار و 846 دلار کالا به وزن 14 هزار تن عنوان کرد و گفت که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش و از لحاظ وزن 100درصد افزایش داشته است.
حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 10 کشور وارد می‏شود، تصریح کرد: کشور عراق با سه میلیون و 811 هزار و 870 دلار کالا به وزن 2 هزارو 737 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در این مدت همچنین کشور آلمان با 2میلیون و 713 هزار و 913 دلار و چین با 2میلیون و 203 هزار و 597 دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، برنج، اکسترودرها برای کار کردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی و برای ساختن محصولاتی از این مواد، پرس هیدرولیک دندانسازی، سیبک خام پراید، کمپرسورهای معدنی و آنتی اکسیدان ها عنوان کرد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.