به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، کیا قدمی نماینده دسته 105 کیلوگرم ایران در رقابت های دانشجویان جهان بود که در مجموع با بلند کردن 381 کیلو وزنه مدال برنز را تصاحب کرد.
قدمی در حرکات یکضرب ابتدا وزنه 166 کیلویی را به راحتی بالای سر برد اما در حرکت دوم از مهار وزنه 170 کیلوگرمی عاجز ماند.
این وزنه بردار کرمانشاهی در حرکت سوم خود با تلاش فراوان موفق به مهار وزنه 170 کیلوگرمی شد تا در این بخش مقام سوم را کسب کند.
کیا قدمی در حالی مبارزه اش را برای تصاحب حداقل مدال برنز آغاز کرد که از نفرات اول و دوم 10 کیلو در یک ضرب عقب بود اما وی در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه 203 کیلویی شد تا با توجه به ناکامی وزنه بردار ترکیه در دو ضرب، مدال برنزش قطعی شود.
وی در حرکت دوم وزنه 211 کیلویی را به سختی بالای سر برد تا مورد تشویق تماشاگران تایوانی قرار گیرد.
قدمی در حرکت سوم خود وزنه 222 کیلویی را انتخاب کرد که از مهار آن ناتوان بود تا در نهایت به همان مدال برنز اکتفا کند.
در پایان رقابت های دسته 105 کیلوگرم 'مارتیروسیان' از ارمنستان و نایب قهرمان المپیک 2016 طلا گرفت، ' رودیون بوچکوف' از روسیه دوم شد و کیا قدمی نیز به مدال برنز دست پیدا کرد.
مدال برنز کیا قدمی ورزشکار کرمانشاهی تیم ملی وزنه برداری دانشجویان ایران نخستین مدال کاروان وزنه برداری در این رقابت ها محسوب می شد.
رقابت های دانشجویان جهان که از 28مردادماه و با حضور بیش از هفت هزار و 700 دانشجو از 141 کشور در 22 رشته در چین تایپه آغاز شده تا هشتم شهریور ادامه پیدا می کند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 18 دختر و 44 پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی باکمان، شمشیربازی، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون در رقابت ها حضور یافته و تاکنون در چهار رشته شمشیربازی، تیرو کمان، تکواندو و وزنه برداری 13مدال (2 نشان طلا ،3 نقره و 8 برنز) کسب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.