به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی کرمانشاه که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: با این رقم تولیدات در چهار ماه نخست امسال امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو دست یابیم.
وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه خودروسازی کرمانشاه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه بوده است، یادآوری کرد: برای بهره برداری از این پروژه عظیم که در ابتدا مشکلاتی نیز سر راه اجرای آن قرار داشت شخص آقای رئیس جمهوری و همچنین آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری حمایت های خوبی انجام دادند.
نعمت زاده افزود: بانک صنعت و معدن نیز برای به سرانجام رسیدن کارخانه خودروسازی صحنه همکاری بسیار خوبی داشت تا سرانجام امروز و پس از گذشت کمتر از 2 سال از آغاز به کار جدی پروژه شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: کارخانه خودروسازی صحنه در فاز اول 15 هزار دستگاه خودرو را تولید می کند و طبق اظهارات مسئولین شرکت ایران خودرو تا پایان امسال به 30 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: البته ظرفیت نهایی این پروژه تولید یکصد هزار دستگاه خودروی پژو پارس است که امیدوارم در سال های آتی به آن دست یابد و این کارخانه با تمام ظرفیت اسمی خود فعالیت کند.
نعمت زاده همچنین با اشاره به پتانسیل های استان کرمانشاه، گفت: این استان می تواند یکی از محورهای صنعت خودروسازی در کشور و خصوصا منطقه غرب باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به رکود پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه که یکی از نیازهای استان کرمانشاه و منطقه غرب است می توانست بخشی از سوخت کشور عراق را نیز تامین کند.
وی به بازدید خود از چند واحد تولیدی در زمینه قطعه خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه 22 واحد قطعه سازی خودرو وجود دارد که خوشبختانه افراد پرتلاش و با انگیزه ای در آن ها مشغول به کار هستند.
نعمت زاده در پایان خواستار تقویت واحدهای تولیدکننده قطعه خوردو در استان شد و گفت: لزوم حمایت از این واحدها با راه اندازی کارخانه خودروسازی کرمانشاه بیش از پیش احساس می شود.
کارخانه خودروسازی کرمانشاه در مرحله اول سالانه 15 هزار دستگاه خودروی پژو پارس تولید می کند که این رقم تا پایان سال جاری قرار است به 30 هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
با بهره برداری از این کارخانه 187 شغل مستقیم ایجاد شده است که با افزایش ظرفیت تولید به 30 هزار دستگاه در سال، میزان اشتغالزایی به 330 نفر خواهد رسید.
هدف نهایی کارخانه خودروسازی ایران خودرو که برای تکمیل آن 57 میلیارد تومان هزینه شده است، تولید سالانه 100 هزار دستگاه پژو پارس است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.