به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله حقیقی روز شنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای بهره برداری از این واحدها را که بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، حدود 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است تا پایان سال جاری 6 هزار واحد بالای 60 درصد پیشرفت نیز در سطح کشور به بهره برداری برسد.
حقیقی یادآوری کرد: همچنین تا پایان امسال از 35 طرح مربوط به صنایع معدنی نیز با 300 میلیارد ریال اعتبار در استان بهره برداری خواهد شد.

** سایت بهین یاب آماده ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه از آماده سازی سایت بهین یاب برای ثبت نام جدید واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: این واحدها از امروز می توانند با مراجعه به سایت مذکور ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: واحدهای کوچکی که کمتر از 50 نفر شاغل دارند می توانند درخواست دریافت تسهیلات به مقدار 10 میلیارد ریال و واحدهای متوسطی که بین 50 تا 80 نفر نیروی کار دارند تا سقف 30 میلیارد ریال تقاضای دریافت تسهیلات داشته باشند.
حقیقی افزود: آن دسته از طرح هایی نیز که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند می توانند برای دریافت تسهیلات 20 میلیارد ریالی درخواست خود را ثبت کنند.

** 74 واحد صنعتی و تولیدی استان نیاز به نوسازی ماشین آلات دارند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه همچنین از نیاز 74 واحد صنعتی و تولیدی استان به نوسازی ماشین آلات خود خبر داد و گفت: این تعداد در کشور پنج هزار واحد است.
وی گفت: برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات واحدهای تولیدی 200 هزار میلیارد ریال در کشور اختصاص یافته و محدودیتی نیز برای توزیع اعتبار در استان های مختلف درنظر گرفته نشده است.
حقیقی تصریح کرد: هر استانی به مقدار تلاش و رایزنی خود و البته کمک بانک ها می تواند از این تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی خود بهره مند شود.

** بیش از 500 واحد نیمه فعال و راکد در استان شناسایی شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به شناسایی 10 هزار واحد صنعتی نیمه فعال و راکد در سطح کشور، گفت: بیش از 500 واحد از این تعداد در استان قرار دارد.
وی یادآوری کرد: با یک پایش و بررسی میدانی متوجه شدیم 250 واحد از مجموع واحدهای نیمه فعال و راکد استان با کمتر از نیمی از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت هستند.
حقیقی، بخشی از مشکل رکود و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی استان را مربوط به رکود در بازار ساختمان عنوان و ابراز امیدواری کرد با برنامه های در دست اقدام دولت در 6 ماهه دوم امسال شاهد کاهش رکورد واحدهای تولیدی استان باشیم.

** 19 طرح در استان آماده بهره برداری است
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به آماده بودن 19 طرح صنعتی و تولیدی در استان برای افتتاح و بهره برداری خبر داد و گفت: این طرح ها در آینده نزدیک با حضور مسئولان و مقامات علی رتبه کشوری افتتاح می شوند.
وی همچنین به وضعیت کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی این واحد بالا بودن قیمت تمام شده آن بود که از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود.
حقیقی در عین حال از مذاکره با گروه شستا برای تامین به موقع مواد اولیه آن برای از سرگیری کار خبر داد و گفت: استاندار کرمانشاه نیز از طریق مرکز پیگیر حل هرچه سریعتر مشکل این کارخانه است.

** تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه استان کرمانشاه
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه استان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه هفته جاری 12 تیر در کرمانشاه و با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود.
وی در پایان گفت: در این مراسم 12 واحد صنعتی نمونه، سه واحد معدنی، یک طرح صنعتی و یک پیشکسوت عرصه صنعت تجلیل به عمل خواهد آمد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.