به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز پنجشنبه به نقل از سرهنگ محمد حیدری اعلام کرد: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی، سفرهای برون شهری مردم نیز شروع شده است، لذا برقراری ایمنی این سفرها برای پلیس راه یک ماموریت بسیار مهم تلقی می شود و در این راستا با تمام امکانات پای کار خواهد بود.
وی ویژگی بسیار مهم این مرحله از سفرها، به واسطه تعطیلی مدارس و مراکز علمی، سفرهای دسته جمعی و خانوادگی دانست و گفت: این بدان معناست که حوادث احتمالی نیز خانوادگی خواهد بود و به همین دلیل بُعد آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در این دوره از تعطیلات پررنگ تر است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس راه استان در کنار فعال سازی 90 تیم کنترل محسوس و نامحسوس و گشت های ثابت و سیار با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تلاش است با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی، رانندگان و سرنشینان را با فرهنگ خود ایمنی و خود مراقبتی در سفر آشنا کند، چرا که معتقدیم اگر مردم به صورت خودجوش مقررات و نکات ایمنی را رعایت کنند، اصلی ترین قدم برداشته شده است.
سرهنگ حیدری اظهار کرد: اقدام پلیس برای آن دسته از رانندگانی که مرتکب تخلف شده و جان دیگران را به واسطه سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به خطر می اندازند، بسیار جدی و غیرقابل چشم پوشی خواهد بود.
وی خطاب به رانندگان گفت: شما مدیر سفر خانواده خود و دیگر هموطنان هستید و مسئولیت دارید، آنطور که از مبدا آنها را صحیح و سالم سوار کرده اید، در پایان سفر نیز آنان را به سلامت به مقصد رهنمون سازید، سرنشینان نیز می توانند با نظارت بر رفتارهای ترافیکی راننده و مواظبت از کودکان چه در سفر و هنگام توقف به انجام یک سفر ایمن کمک کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.