به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی سومین رویداد کارآفرینی 'تیک'؛ معصومه خان احمدی افزود: علاوه بر اینکه هزینه استارتاپ‌ها بسیار پایین است زمان و فرآیند رشد آنها نیز بسیار سریع است بطوری که یک استارتاپ می‌تواند ظرف مدت شش ماه به رشد برسد.
وی با بیان اینکه مراکز شتاب دهنده در جهت حمایت بیشتر و بهتر از استارتاپ‌ها (تیم‌های متشکل از افراد خلاق و ایده‌پرداز) به وجود آمده‌اند، گفت: استارتاپ‌ها یا همان هسته‌های نوپا و گروه‌های ایده‌پرداز نمونه‌های موفق تشکیل کسب و کار در دنیای امروز هستند.
خان احمدی تصریح کرد: نهادهای مختلفی برای حمایت از رشد استارتاپ‌ها در کشور فعالیت می‌کنند؛ از جمله: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و به تازگی نیز نهادی دیگری به نام شتاب دهنده در کشور فعال شده که تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار استارتاپ‌ها داشته است.
وی با بیان اینکه تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌ دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌هاست افزود: با رونق فعالیت شتاب‌دهنده‌ها قطعا اقتصاد کشور متاثر از این پدیده خواهد شد و این اکوسیستم کارآفرینی آرام آرام کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش خواهد برد.

** اولین 'شتاب‌دهنده' غرب کشور به زودی وارد مرحله شتابدهی می‌شود
خان احمدی در ادامه گفت: خوشبختانه در استان بیشتر ساختارها برای تشکیل یک اکوسیستم فناوری وجود دارد از جمله پارک علم و فناوری که با سابقه 10 ساله فعالیت دارد، 9 مرکز رشد داریم و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت نیز در استان فعال بوده و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذارانی در استان داریم که با ادبیات فناوری آشنا هستند.
وی با اشاره به راه انداززی شتاب دهنده خصوصی 'تیک' افزود: این شتاب دهنده با حمایت صندوق فناوری زاگرس وابسته به پارک علم و فناوری و شرکت نیروی غرب کار خود را آغاز کرده است و خوشبختانه از اوایل امسال دوره شتابدهی آن شامل دو مرحله پیش شتابدهی (دو ماهه) و شتابدهی (چهارماهه) شروع شده است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه بیان داشت: به زودی مرحله پیش شتابدهی استارتاپ‌های فعال در این مرکز تمام شده و در روز 14 تیرماه همزمان با برگزاری سومین رویداد کارآفرینی 'تیک'، استارتاپ‌ها به ارائه ایده‌های خود در حضور مدعوین و سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.