به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ فضل الله شیری اعلام کرد: ماده 40 قانون بیمه، شرکت های بیمه گر را مکلف کرده در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف مالی مندرج در ماده 8 این قانون (مبلغ 70 میلیون ریال) بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی خسارات وارده را پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: چنانچه بین طرفین حادثه در خصوص تقصیر در تصادف، اختلافی وجود نداشته باشد و بدون اینکه با تلفن 110 تماس گرفته یا مراجعه حضوری داشته باشند، مستقیماً به شرکت بیمه گر خود مراجعه می کنند و آن شرکت بدون نیاز به کروکی تصادف، مکلف به پرداخت خسارت تا سقف تعهداتش خواهد بود.
سرهنگ شیری افزود: چنانچه طرفین با هم در مورد تقصیر در تصادف اختلاف داشته باشند و با برقراری تماس با 110، کارشناس پلیس راهور یا پلیس راه در محل حاضر و فرد مقصر را تشخیص دهد و راننده مقصر در تصادف، نظریه شفاهی را بپذیرد، لذا با رفع اختلاف بین آنها، باز هم نیاز به ترسیم کروکی نیست و طرفین می توانند مانند فرض اول اقدام نمایند.
وی ادامه داد: در این حالت، کارشناس تصادف باید راننده مقصر در تصادف را به دلیل تخلفی که علت تصادف بوده مطابق جدول تخلفات و جرایم، اعمال قانون کرده و بدون اینکه نقشی در تحویل مدارک آنها با هم داشته باشد، آنها را برای دریافت خسارت به شرکت بیمه گر مربوطه هدایت کند.
سرهنگ شیری اظهار کرد: این قانون ظرفیت خوبی را فراهم کرده که وقت کارشناسان تصادفات صرف ترسیم چنین کروکی ها نشده و از وجود آنها در امر پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات و روان سازی ترافیک استفاده بیشتری صورت گیرد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.