به گزارش خبرنگار ایرنا، اردشیر احمد زاده روز چهارشنبه در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه و در جمع خبرنگاران افزود: پروژه های قطار شهری و مترو بسیار هزینه بر هستند به گونه ای که برای ساخت هر کیلومتر قطار شهری حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
احمد زاده، طول قطار شهری کرمانشاه را حدود 13 کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال در پروژه قطار شهری کرمانشاه هزینه شده اظهار داشت: براساس قانون حمایت از سازمان ریلی کشور هزینه های قطار شهری 50 درصد آن باید توسط دولت و 50 درصد هم توسط شهرداری تامین شود.
وی زمان بهره برداری از قطار شهری کرمانشاه را منوط به تامین اعتبار آن دانست و گفت: مهم ترین و محوری ترین قسمت هر پروژه برای بهره برداری و پیشبرد کار سرمایه است، هر چه زودتر سرمایه کار تامین شود پروژه زودتر آماده و به بهره برداری می رسد.
رییس اتحادیه ریلی قطار شهری کشور گفت: پیگیری مصرانه طرح ها توسط شهروندان و مسئولان و برطرف شدن مشکلات سر راه بخصوص از نظر مالی باعث زودتر به بهره برداری رسیدن پروژه ها می شود.
احمد زاده، بافت قدیم شهر و نبود خیابان های عریض در شهر را یکی از سختی های طراحی پروژه قطار شهری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: واگن ها و قطار شهری که برای این طرح پیش بینی شده کمترین آلایندگی و سر و صدا برای بیمارستان ها و مردم را دارد.
وی در ادامه گفت: قطار شهری تبریز که به صورت روگذر اجرا شده به زیبایی این شهر آسیبی نزده بلکه باعث زیباتر آن نیز شده و مردم هم از نظر سر و صدا، امنیت از پروژه قطار شهری رضایت کامل دارند.
وی در پایان گفت: هم اکنون 9 طرح قطار شهری در کلان شهرهای کشور در حال مطالعه، طراحی، احداث و بهره برداری است که از این تعداد پنج طرح آن به بهره برداری رسیده است.
نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه زندگی می کنند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.