به گزارش ایرنا این نامزد ریاست جمهوری سه شنبه شب در جمع شماری از مردم کرمانشاه در مسجد امیرالمومنین (ع) این شهر عنوان کرد: کشور ما به برکت رشادت مردان و زنان این خطه و مرزنشینان غیور به این اقتدار رسیده است.
وی با بیان اینکه سایه جنگ را حماسه آفرینی شما مردم از سر این کشور برداشته، گفت: هر جا حضور با اقتدار مردم دیده شده آنجا عرصه پیروزی های انقلاب اسلامی بوده است.
رئیسی با بیان اینکه حوزه های هوا و فضا، نانو تکنولوژی از افتخارات کشور است، اظهار کرد: در کنار این افتخارات ما با مشکلات و کاستی هایی در زندگی مردم مواجه هستیم که آنان را رنج داده و شرایط معیشتی را بر بسیاری از جوانان و خانواده ها تنگ کرده است.
وی ادامه داد: با وجود ثروت های بسیار کشور می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد اما باید نگاه به مردم، نگاه به ثروت ها و منابع و نگاه به بیگانه اصلاح شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ناتوان دیدن جوانان کشور خطا است، گفت: ما معتقدیم هرجا به ملت ما نقشی داده شده به خوبی نقش آفرینی کرده و حضور مردم در اقتصاد مشکلات را حل می کند؛ دولت نمی تواند راه حل مشکلات اقتصادی باشد.
وی شرایط کنونی کشور را مطلوب ندانست و گفت: اگر مسئولان نقش و تاثیرگذاری جوانان را باور داشته باشند بسیاری از راه ها باز خواهد شد.
وی افزود: اگر در کشور سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد نشود امکان برون رفت از بحران بیکاری وجود ندارد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ۵۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند که اگر تنها ۲ بدهکار بانکی پول های خود را بازگردانند تمام این افراد وام ازدواج خواهند گرفت.
وی به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و گفت: موضوع مسکن مهر که می توانست یک ساله حل شود سه سال در این دولت به تعویق افتاد.
وی همچنین به ساخت پالایشگاه خلیج فارس اشاره کرد و اظهارداشت: مجتمع خلیج فارس که کار تولید بنزین را انجام می دهد با سه سال تاخیر امسال افتتاح شد در حالی که می توانست در سال نخست فعالیت دولت به بهره برداری برسد تا این همه بنزین از خارج وارد نشود.
این نامزد انتخابات عنوان کرد: ما معتقدیم منابع در کشور وجود دارد و ما تنها در زمینه مدیریت مشکل داریم؛ با مدیریت برنامه، قطع امید از خارجی ها و کار و تلاش می توان مشکل بیکاری را حل کرد.
رئیسی در خصوص پرداخت یارانه به مردم گفت: فاصله طبقاتی که با پرداخت یارانه کم شده بود در دولت یازدهم بیشتر شد.
وی ادامه داد: باید پرداخت یارانه به دهک های پایین جامعه را افزایش داد و با کسانی که فرار مالیاتی دارند بر اساس قانون برخورد کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، قاچاق کالا را معضلی اقتصادی دانست و تاکید کرد: در زمینه قاچاق کالا کسانی مد نظر ما هستند که با کانتینر قاچاق وارد می کنند نه کسانی که برای خارج کردن خانواده خود از تنگنای معیشت به کوله بری می پردازند.
وی با تاکید بر اینکه مردم از دعواهای جناحی و سیاسی خسته شده اند، اظهارداشت: دولتی که دولتمردان آن تاجر و کاسب نباشند و خودشان مشغول به کار شوند می تواند نگرانی ها را برطرف کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رییس جمهوری، وزرا و مسئولان دولت باید نخستین مدعیان فساد باشند، گفت: ما به مردم گفته ایم که ظرف 6 ماه در رابطه با فساد کشور به مردم گزارش خواهیم داد.
رئیسی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در این نظام اسلامی به هیچ عنوان فساد لانه کند؛ ما هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نخواهیم داشت.
وی به تعطیلی و رکود کارخانه های تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: هر سال در کمترین حالت امکان بازگشت ۲۵ درصد کارخانه های نیمه فعال به چرخه فعالیت وجود دارد.
رئیسی عنوان کرد: اگر فضای کار در کشور ایجاد شود بچه های تحصیل کرده ما از خارج از کشور باز خواهند گشت.
رییسی اظهارداشت: نفت فروشی کار آسوده ای است اما باید از خام فروشی به سمت فرآوری و افزایش ارزش افزوده پیش رفت.
وی گفت: افزایش جمعیت کمیته امداد و بهزیستی هنر نیست بلکه باید اقشار ضعیف را توانمند کرد.
این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه مردم ما مسکن و شغل با کرامت می خواهند، بیان کرد: اگر مردم کشور با هر قومیت و گرایشی به کشور و مشکلات آن فکر کنند انتخابات پیش رو می تواند به بستری برای تغییر وضعیت به نفع آنان منجر شود.
رئیسی افزود: ما وضعیت کنونی را در شان مردم و جوانان کشور نمی دانیم و معتقدیم استحقاق مردم ما بسیار بیشتر از این است.
5132/8066/7445
خبرنگار: سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.