کیاست امیریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه میزان بارشها در استان کرمانشاه در دوره بلندمدت 430 میلی‌متر است، اظهار داشت: میزان بارشهای استان از ابتدای سال آبی تاکنون 418 میلی‌متر و در بلندمدت 430 میلی‌متر است که نشان می‌دهد بارش امسال نسبت به بلندمدت 2.9 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی شب گذشته در کرمانشاه 4.9 میلی‌متر گزارش شده است عنوان کرد: وضعیت بارشها در سال آبی گذشته استثنایی و معادل 726 میلی‌متر بود و مقایسه میزان بارش سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 42 درصد کمبود بارش وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هفت سد در حال بهره‌برداری در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: سدهای استان کرمانشاه دارای 830 میلیون مترمکعب ذخیره هستند و تاکنون 90 درصد آنها پرآب شده است.

امیریان عنوان کرد: تأسیسات آبی و سدها مکانهای مناسبی برای تفریحات مردم و مسافران محسوب می‌شود و بنابراین تمهیدات لازم برای راحتی مردم اندیشیده شده است.

وی به هموطنان توصیه کرد که برای نزدیک شدن به رودخانه‌ها و تأسیسات حریمهای تعیین شده را به طور کامل رعایت کنند و افزود: سدها محل مناسبی برای شنا کردن نیست و از این اقدام پرهیز شود و با توجه به فصل بارندگی فاصله حریمی تعیین شده برای رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623338
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.