احمد صفری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین انتخاباتی است که در کشور برگزار می شود و دلیل اهمیت آن نیز ارتباط مستقیم نماینده با حوزه شهر و روستا و فراهم کردن زیرساخت های توسعه ای است.
وی افزود: توسعه و عمران شهری به توان و کارآیی شهردار آن بستگی دارد و همانگونه که در قانون اساسی آمده انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر صورت می گیرد.
صفری ادامه داد: انتخاب افراد شایسته برای شورای شهر در نهایت به انتخاب شهرداری شایسته و نظارت مستمر بر کار وی منجر می شود.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب اگر آگاهانه و از روی دقت نظر و بررسی صلاحیت و شایستگی باشد توسعه، عمران، آبادانی و اجرای طرح های راهگشا را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: برعکس این موضوع هم صادق است و اگر انتخاب از روی تعصبات قومی و تنها برای اینکه آشنایی در شورای شهر یا روستا وجود داشته باشد نه تنها فایده ای ندارد بلکه به دلیل کفایت نداشتن و توانایی آن نماینده، مردم یک شهر یا روستا متضرر می شوند.
صفری گفت: دادن وعده هایی که در حوزه توان و اختیارات نمایندگان شورا نیست یکی از معضل هایی است که طی دوره های برگزاری این انتخابات مشاهده شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اگر یکی دو ماه قبل از برگزاری انتخابات آگاهی لازم به مردم از طریق صدا و سیما، نشریات و خبرگزاری ها به مردم داده شود به طور قطع نتایج بهتری حاصل و انتخاب اصلح تری صورت می گیرد.
وی در پایان گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید نهایت دقت و وسواس را به خرج داد و با بررسی سوابق کاری و توانایی نامزدها به اصلح ترین آن ها رای داد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.