به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مسئله معیشت مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند بن بست معنا ندارد و با یک مدیریت متعهدانه انقلابی و کارآمد مشکلات کشور برطرف می‌شود و باید در سایه تدین و انقلابی‌گری و انگیزه و کارآمدی از مشکلات خارج شویم.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آنها که کاری در دست دارند باید بیشتر از یک کارمند معمولی و با تمام وجود و کارآمد عمل کنند افزود: معیشت مردم یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است که اقتصاد مردم اصل آن است و باید با استفاده از تمامی منابعی که وجود دارد و با مدیریت جهادی وضعیت را بهبود داد.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر ضرورت تمرکز مسئولان بر تولید داخلی گفت: مقام معظم رهبری تولید داخلی را بارهای تذکر داده‌اند و شأن معظم له خط‌‌دهی است که مسئولان باید کارها را انجام دهند زیرا تولید داخلی سبب اشتغال می‌شود و دولت با مسئولیت بیشتری که دارد برای اشتغال جوانهای تحصیل کرده تدبیر کند.

وی برطرف شدن مشکلات اقتصادی را نیازمند همراهی و کمک مردم دانست و افزود: هدف دشمن ناکارآمدی نظام و اسلام است زیرا دشمن ناکارآمدی یک نفر را پای نظام می‌گذارد و بر این اساس همه باید کمک کنند تا مردم از زیربار فشار اقتصادی خارج شوند و امروز دشمن از مشکلات اقتصادی ما ‌خوشحال است چون این ضربه نخست دشمن رخنه در اقتصاد ما بوده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: حضور همه در انتخابات واجب است و عقل نیز حکم‌ می‌کند همه‌ ما برای دخالت در مقدرات خود در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری حاضر باشیم و تا کشور مسیر حرکت خود را ادامه دهد.

گسترش تجربه بی‌اعتماد به آمریکا در جهان

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به 20 فروردین و سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا گفت: وقتی که آمریکا قطع رابطه کرد امام راحل(ره) فرمود چه ضرورتی دارد که با آمریکا رابطه‌ای وجود داشته باشد زیرا گرگ و میش رابطه‌ای ندارند و این گرگ غیرقابل اعتماد امروز بیش از 50 موشک به طرف سوریه پرتاب کرده است.

وی با بیان اینکه تجربه بی‌اعتمادی به آمریکا در دنیا گسترش یافته و حتی کشورهای اروپایی با رئیس‌جمهور جدید آمریکا شاخ‌به‌شاخ شده‌اند گفت: موشک‌باران سوریه که درگیر مبارزه با تروریستهای داعش و النصره است تنها از گرگی همچون آمریکا بر می‌آید و باید پرسید که براساس کدام قاعده و قانون سوریه موشک‌باران می‌شود؟!

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دهم و رجب ولادت با سعادت جوادالائمه گفت: ماه‌های رجب و شعبان سرشار از ولادت حضرات معصومین(ع) و بعثت حضرت رسول(ص) است که باید قدر این ماه‌ها و روزها را بدانیم و از معنویت آنها استفاده کنیم زیرا رجب و شعبان دالان ورود به ماه مبارک رمضان است.

علما با اشاره به 22 فروردین ماه و سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) افزود: آنها که اهل عرفان هستند سرسلسله خود را امیرالمومنین (ع)می‌دانند و این حضرت مظهر ولایت خدا و رسول خدا(ص) بود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607449
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.