یاور محمدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بسیار زیادی هم مسافر که با ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی به سنقر و کلیایی سفر کرده و به پستهای هلال احمر مراجعه نکرده اند هم به آمار گردشگران این شهرستان افزوده می شود.
وی با بیان اینکه خدمات به مسافران از طریق پست های هلال احمر شامل کارگاههای آموزشی از قبیل خدمات بهداشتی و درمانی، غرفه کمپین نه به تصادفات، آموزش تغذیه سالم در سفر، غرفه فضای دوستدار کودک و ... ارائه شده گفت: بیش از 18 هزار مورد محصولات فرهنگی شامل، دفترک های بهداشتی، نقشه راهنما، احکام در سفر، بهداشت و تغذیه سالم، آموزش کمک های اولیه، قصه گویی کودکان و سوغات سنقر در بین گردشگران توزیع شده است.
فرماندار سنقر و کلیایی گفت: در اجرای طرح آرامش بهاری هم برنامه تحویل سال با حضور مسئولان و مسافران و شهروندان در صحن مطهر امامزاده احمد (ع) برگزار شد.
رئیس جمعیت هلال احمر سنقر و کلیایی هم از ارائه خدمات امداد و نجات در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: در این ایام ضمن کمک رسانی به در راه ماندگان در برف توسط داوطلبان این جمعیت، تعداد 87 مسافر به پایگاه امداد و نجات گردنه مله ماس مراجعه کرده و از خدمات پزشکی، مشاوره ای و معاینات سرپایی با حضور پزشک و پرستار بهره مند شدند.
احمد بخشی، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران و کاروان های راهیان نور و نقشه راه و امداد رسانی به مصدومان 2 مورد تصادف جاده ای در پایگاه مله ماس، استقرار اکیپ امداد و نجات در گردنه خسروآباد و اجرای طرح فرشتگان رحمت با توزیع 210 سبد غذایی و وجه نقد را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز امسال برشمرد.
بقعه امامزاده احمد،امامزاده هادی و امامزاده محمود (ع)، بقعه تاریخی مالک، موزه مردم شناسی، سراب گزنهله، روستای ورمقان و چرمله و منطقه بدر و پریشان، کوه سهیل، سراب گلویج و سد شهدا از مهمترین ظرفیتهای گردشگری سنقر و کلیایی می باشد که برخی از آنها با توجه به شرایط آب و هوایی در ایام تعطیلات نوروز مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.
سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.