فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبق اطلاعیه ای که در ابتدای تعطیلات نوروزی توسط اداره کل هواشناسی منتشر شد اقدام های لازم برای اسکان احتمالی بسیاری از مسافران نوروزی که در چادر حضور داشتند انجام و مهمانانی که از استان های مختلف کشور به کرمانشاه سفر کرده بودند توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شدند.
وی افزود: چه از لحاظ بارندگی و چه از لحاظ سایر مسائل خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای مسافران نوروزی ایجاد نشده است.
رنجبر ادامه داد: امسال بالغ بر 130 واحد آموزشی با یک هزار و 240 کلاس درس در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، هلشی و کوزران برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.
فرماندار کرمانشاه گفت: همچنین هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان نیز با ظرفیت یک هزار و 983 تخت آماده اسکان مسافران نوروزی هستند.
وی گفت: در پارک های شرقی، شاهد و شبدیز هم با استقرار کانکس امکان حضور 300 مسافر فراهم شده است.
رنجبر تاکید کرد: در کنار هر محل اسکان هم یک ایستگاه پلیس برای تامین امنیت و آرامش خیال مسافران نوروزی دایر شده است، هرچند مردم کرمانشاه از دیر باز به مهمان نوازی شهره خاص و عام بوده اند.
فرماندار کرمانشاه، برگزاری مراسم و جنگ های شادی در نقاط گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جمع آوری معتادان و افراد متکدی از سطح شهر را از جمله اقدام های صورت گرفته برای ایام نوروز عنوان کرد.
وی همچنین از راه اندازی کاروانسرای ماهیدشت و امکان اسکان مسافران نوروزی در آن خبر داد و گفت: روزانه ده ها مسافر ضمن بازدید از این کاروانسرا، در آن اسکان نیز پیدا می کنند.
رنجبر در پایان از مردم و مسافران نوروزی به دلیل عدم لکه گیری و مرمت روکش آسفالت برخی از نقاط شهر به دلیل نامساعد بودن هوا عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن شرایط جوی این کار در اولین فرصت انجام شود.
طاق بستان، سراب نیلوفر و سراب قنبر، تکایای معاون الملک و بیگلربیگی، بوستان کوهستان و بازار سنتی از جمله مکان های دیدنی شهر کرمانشاه هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.