به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پی انتشار خبری مبنی بر لغو اجرای ارکستر ملی در کرمانشاه، اعلام کرد: بنا بر اعلام خرسندپور معاون هنری این اداره کل یک هفته قبل از اجرای ارکستر ملی در خرم آباد، معاونت هنری از این اجرا اطلاع پیدا کرد و براین اساس با آقای عمیدی معاونت بنیاد رودکی و مسئول اجرایی ارکستر وارد مذاکره شد که در صورت تامین و جذب حمایت مالی بتواند شرایط حضور ارکستر مذکور را یک روز پس از اجرا در خرم آباد در کرمانشاه نیز فراهم کند تا مردم هنردوست کرمانشاه هم از این رویداد مهم بهره مند شوند.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرار شد با توجه به زمان بسیار اندک و محدودیتهای شدید اعتباری، تلاش این اداره کل در جذب حمایت از دیگر ارگانها نیز در زمان کوتاه یک هفته بی نتیجه ماند و بنابراین حضور ارکستر در کرمانشاه فقط به این دلیل میسر نشد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، تمام تلاش خود را در انجام فعالیتهای فاخر و تاثیرگذار فرهنگی اعم از برگزاری جشنواره ها و اجرای صحنه ای و زنده به کار گرفته و به طور قطع حضور ارکستر ملی ایران در کرمانشاه را نقطه عطفی در هنر این مرز و بوم می داند و بدون شک در صورت تامین اعتبار مشتاقانه از این حضور استقبال ویژه خواهد کرد.
در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: بدیهی است هیچ اقدامی به صورت عملی اعم از فرآیند صدور مجوز و دیگر موارد در این خصوص انجام نگرفته بود وهیچ بحثی راجع به لغو اجرای این ارکستر مطرح نبوده و نیست.
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مسئولان استان بخصوص ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آرشام خرسندپور معاون هنری اداره کل ارشاد بی نتیجه ماند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.