به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلیل بالایی روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری، از آمادگی استان برای اسکان و ارایه خدمات به گردشگران خبر داد و افزود: برنامه های متنوعی با همکاری دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان تدارک شده و تلاش ما معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و جاذبه های استان است.
او به ساخت پنج کلیپ از پنج نقطه استان برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی این نقاط اشاره کرد و گفت: این کلیپ ها قرار است از شبکه اول سیما پخش شود.
وی برپایی سیاه چادر در هفت نقطه شهر کرمانشاه و شهرستان ها و برپایی سفره هفت سین را از دیگر برنامه ها این ستاد در ایام عید نوروز اعلام کرد.
او همچنین به تدوین کلیپ دیگری برای انتشار در شبکه های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: 20 نقطه تاریخی و جاذبه گردشگری استان در قالب این کلیپ از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به هموطنان معرفی می کنیم.
وی تهیه 50 هزار نقشه، 28 هزار دفترک معرفی استان و پنج هزار کاتالوگ در مورد جاذبه های طبیعی و تاریخی کرمانشاه را از دیگر اقدام های ستاد اجرایی خدمات سفر استان ذکر کرد و گفت: دفترک ها به زبان های فارسی و انگلیسی تدوین شده و در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
وی به ارسال پنج هزار دعوتنامه برای هموطنان سایر استان ها برای سفر به کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: 2هزار و 500 متر بنر اطلاع رسانی در سطح استان نیز نصب می شود و پنج هزار ساک دستی هم برای تقدیم به گردشگران در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

** امکان اسکان 17هزار نفر در روز در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امکان اسکان 17 هزار نفر در روز در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: مسافران نوروزی می توانند در هتل ها، مهمانپذیری ها، هتل آپارتمان ها، مدارس، واحدهای اقامتی ادارات و سازمان ها، کمپ های موقت، خانه های مسافر و اقامت گاه های بوم گردی اسکان یابند.
بالایی همچنین روال امسال در اعلام آمار گردشگران ورودی به استان را هر پنج روز یکبار اعلام کرد و افزود: امسال سازمان میراث فرهنگی کشور به دنبال ارایه آمارهای واقعی از ورود گردشگران است.
او با بیان اینکه سال گذشته براساس ورود و خروج خودروها آمار اعلام می کردند، گفت: براین اساس آمار گردشگران ورودی به استان در سال گذشته 2 میلیون نفر اعلام شد در حالیکه مبنای امسال بیشتر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری است.
به گفته او سال گذشته در مجموع 600 هزار نفر از مجموعه های تاریخی استان بازدید کردند که از این تعداد 35هزار نفر گردشگر خارجی بودند.
به گفته او تعداد گردشگران داخلی ورودی به استان در سال گذشته 12درصد و گردشگران خارجی 9 درصد افزایش یافت.

**کرمانشاه، استانی با قدمتی 100هزار ساله
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که هر نقطه از این استان دارای چشم اندازها و مناظر طبیعی و تاریخی است که بخش زیادی از این مناطق هنوز ناشناخته باقی مانده اند و غیر از بومیان منطقه پای دیگر افراد به آنجا باز نشده است.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.