به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته معرفی امیر 'فرهاد آریانفر' فرمانده قرارگاه منطقه ای ارشد نزاجا در غرب کشور با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار گل نرگس کرمانشاه بود که طی آن از زحمات امیر 'منوچهر کاظمی' فرمانده سابق نیز تجلیل به عمل آمد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه ارشد نظامی ارتش در غرب کشور اظهار کرد: نیروهای مسلح تحت امر ولایت و رهبری در اوج اقتدار و آمادگی به سر می برند و آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با تاکید بر اینکه امروز ارتش پرتوان جمهوری اسلامی مقتدرتر از هر زمان دیگری آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسخگویی به هر نوع تهدید از سوی دشمنان است، صراط مستقیم ارتش را ولایت دانست و گفت: تمامی کارکنان و پرسنل خدوم ارتش مفتخر به ولایتمداری و اطاعت و تبعیت از رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

** 60 درصد اعتبارات سفر رییس جمهوری امسال تخصیص می یابد
استاندار کرمانشاه مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهوری را 12 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 60 درصد از این اعتبارات در سال جاری و مابقی در سال 96 تخصیص می یابند.
اسدالله رازانی در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری افزود: اعتبارات امسال نیز تا پایان سال مالی جاری که پایان تیر ماه سال آینده است هزینه می شود و باقی مانده اعتبارات نیز در سال 96 جذب خواهند شد.
وی با بیان اینکه این تخصیص ها به دو صورت نقدی و اوراق مشارکت و اسناد خزانه خواهد بود، تصریح کرد: در مجموع تاکنون 75 درصد از کارهای مربوط به روند اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری با موفقیت انجام شده و کارهای باقی مانده نیز با جدیت دنبال می شود.

** کاهش چشمگیر بارندگی ها و زنگ خطری که در کرمانشاه به صدا در آمده است
سال زراعی 96-95 برای کرمانشاه از لحاظ بارش نزولات آسمانی تاکنون سال خوبی نبوده، کاهش چشمگیر بارندگی ها برای استانی که میانگین بارش در آن از میانگین کشوری بیشتر است، عملا باعث شده تا زنگ خطر برای تابستان آینده به صدا در آید.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش های سال زراعی جاری در استان (اول مهر تا سوم اسفند) را 198 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در همین مدت که 450 میلی متر بود، 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز 27 درصد کاهش نشان می دهد.
علی محمد زورآوند در خصوص بارندگی های شهر کرمانشاه مرکز استان نیز اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد بارشی به مقدار 171.6 میلی متر بودیم که در مقایسه با سال گذشته که 340.5 میلی متر بود 50 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 28 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت سدهای استان 830 میلیون متر مکعب است، مقدار آب ذخیره شده پشت این سدها را 615 میلیون متر مکعب عنوان کرد که 74 درصد کل ظرفیت سدها را شامل می شود.
کیاست امیریان با بیان اینکه بارش های بسیار مناسب سال زراعی گذشته باعث افزایش ظرفیت سدهای استان شد، گفت: این بارش ها باعث شد تا زیاد از ذخیره آبی خود استفاده نکنیم.

** برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی کاملا آماده ایم
فرماندار کرمانشاه از آمادگی این شهر برای برگزاری انتخاباتی تمام الکترونیکی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: برای برگزاری انتخاباتی تمام الکترونیکی در شهر کرمانشاه آمادگی خود را به وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده ایم.
فضل الله رنجبر با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتخابات این دوره در کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار شود، افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی به ویژه در زمان تجمیع و شمارش آرا نقش مهمی در تسریع روند اعلام نتایج خواهد داشت.
وی در ادامه از آغاز فعالیت 13 کمیته اجرایی در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: زمان آغاز نام نویسی از کاندیداهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را دوشنبه 30 اسفند اعلام کرد و گفت: این کار به مدت یک هفته و تا ششم فروردین به طول می انجامد.
رنجبر همچنین از افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند خواست تا از هم اکنون نسبت به تهیه گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

** امسال 329 هزار و 248 کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه صادر شد
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن در این استان 329 هزار و 248 فقره کارت ملی هوشمند برای متقاضیان صادر و تحویل شده است، گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه 23 دفتر پیشخوان شهری و سه دفتر روستایی و 14 ایستگاه پستی، امور مربوط به ثبت نام و تقاضای مردم برای صدور کارت ملی هوشمند را انجام می دهند.
علیرضا قبادی شمار واقعه ولادت ثبت شده از ابتدای امسال تا پایان بهمن در استان کرمانشاه را 31 هزار و 728 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: شمار واقعه وفات ثبت شده نیز 10 هزار و 70 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه در 11 ماه سپری شده از سال جاری چهار هزار و 732 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید، افزود: شمار واقعه ازدواج ثبت شده از ابتدای امسال تا پایان بهمن در استان کرمانشاه را 18 هزار و 592 مورد اعلام کرد که این میزان در مدت مشابه پارسال 18 هزار و 703 مورد بوده است.

** انتصابات جدید در استانداری کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در احکام جداگانه ای مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و مشاور استاندار در امور ارتباطات مردمی را منصوب کرد.
اسدالله رازنی طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله عزیزی را به عنوان مشاور استاندار در امور ارتباطات مردمی و اصغر عظیمی مهر را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه منصوب کرد.

**دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد
ساختمان دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به بهره برداری رسید.
این دانشکده در زمینی به مساحت پنج هزار و 700 متر مربع زیربنا و در سه طبقه شامل 17 کلاس درس، 14 آزمایشگاه، سایت و کتابخانه با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال احداث شده است.
دانشگاه رازی با 170 هزار مرتع مساحت و 12 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و 420 عضو هیات علمی کار در سال 1353 با 200 دانشجو راه اندازی شد و دانشگاه مادر و با سابقه ترین دانشگاه استان کرمانشاه است.

** برنامه های دولت تدبیر و امید چهره شهرستان هرسین را متحول می کند
استاندار کرمانشاه در سفر به شهرستان هرسین و با اشاره به تنظیم سند توسعه ای این شهرستان گفت: برنامه های زیرساختی در حال انجام است که ظرف چند سال آینده چهره این شهرستان را دگرگون می کند.
اسدالله رازانی در نشست شورای برنامه ریزی هرسین ضمن بیان مهمترین مسائل و مشکلات این شهرستان گفت: سه راهی هرسین تا نورآباد راه نامناسبی دارد که همواره منجر به بروز تصادف ها و خسارات زیادی در این حوزه شده ضمن اینکه کارخانه های مختلفی نیز در این مسیر قرار دارند.
رازانی افزود: خوشبختانه توانسته ایم در خصوص ایجاد بزرگراه سه راهی- هرسین- نورآباد موافقت وزیر راه و شهرسازی را کسب کنیم ضمن اینکه در برنامه بلند مدت دولت این مسیر جزیی از کریدور شمال غرب به جنوب غرب خواهد بود و در این زمینه دولت با طرف های خارجی مشغول مذاکره است که در آن صورت بزرگراه تبدیل به آزاد راه خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در خصوص برنامه های بخش بیستون هم بیان داشت: اعتبارات خوبی برای کریدور گردشگری بیستون در نظر گرفته شده، ضمن اینکه توانستیم از تعطیل شدن کارخانه کرپ ناز در این بخش نیز جلوگیری کنیم.
رازانی از برنامه احداث کارخانه فولاد در بخش بیستون خبر داد و افزود: با توسعه فاز 2 پتروشیمی با سرمایه گذاری 22 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی هزار شغل در این منطقه ایجاد می شود.

** اسلام دین امید و آسانی است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، اسلام را دین امید و آسانی دانست و با تاکید بر اینکه نباید مردم را با مشقت دادن از دین فراری داد، به تشریح توصیه های پیامبر اکرم (ص) به کارگزاران و مبلغان دینی پرداخت و افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام از متولیان دینی و جامعه خواسته است تا دین را بر مردم آسان بگیرند و آنان را در راه دین به زحمت و مشقت نیاندازند.
ماموستا ملامحمد محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: همانطور که ایشان بیان کرده اند، قضیه فلسطین قصه پرغصه ای است که اندوه جانکاه مظلومیت ملت بردبار آن، بر دل و جان انسان های آزادیخواه و عدالت طلب سنگینی می کند.

** امام جمعه کرمانشاه: مساله فلسطین باید اولویت اول جهان اسلام باشد
نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آرمان های فلسطین نباید به دست فراموشی سپرده شود و مساله فلسطین باید همواره اولویت اول جهان اسلام باشد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت کنفرانس بزرگ حمایت از فلسطین که به میزبانی کشورمان برگزار شد، افزود: تفرقه های قومی و مذهبی در جهان اسلام که ناشی از سیاست‌های تفرقه اندازی آمریکا و اسراییل است باعث شده جهان اسلام امروز نتواند به عنوان یک قدرت واحد و متحد در برابر زیاده خواهی اسراییل و کشورهای حامی آن بایستاد.
وی با بیان اینکه مساله فلسطین از ابتدای نهضت انقلابی در سال 42 مورد تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست، گفت: تمام جریان های سیاسی و ملی کشور و جهان اسلام باید این آرمان را سرلوحه و دستور کارشان قرار دهند تا آرمان های فلسطین همواره زنده باشد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 گزارش:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.