به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ حسین براری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر فعالیت گسترده خرده فروشان مواد مخدر در محلات فقیرنشین شهرستان کنگاور، بررسی موضوع در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی در عملیات ضربتی در چندین منطقه، 22 مرد و دو زن خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و 487 گرم مواد مخدر از نوع هرویین را از آنان کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشتر متهمان دستگیر شده سابقه کیفری دارند، گفت: این افراد جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ براری یادآور شد: پدیده شوم اعتیاد، تنها به فرد معتاد آسیب نمی زند بلکه خانواده و اطرافیان وی را هم گرفتار این معضل می کند، از این رو پلیس شهرستان برای برخورد با سوداگران مرگ از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
***
کشف دو تن مرغ غیر بهداشتی در هرسین
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف دو تن مرغ غیر بهداشتی توسط مأموران پاسگاه بخش بیستون خبر داد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'همتعلی شکری' در این باره گفت: به دنبال دریافت اخباری موثق مبنی بر تردد یک دستگاه نیسان حامل گوشت غیربهداشتی در محور کرمانشاه- سنقر، توقیف خودروی موردنظر در دستور کار مأموران پاسگاه بخش بیستون قرار گرفت.
وی افزود: عوامل انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی، خودرو را شناسایی و حوالی شهرک بلوردی متوقف کردند که در بازرسی از آن دو تن مرغ غیربهداشتی کشف و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: طبق اظهارات متهم، محموله از کشتارگاهی واقع در نزدیکی شهر کرمانشاه خریداری شده بود تا در شهرستان سنقر به فروش برسد.
سرهنگ شکری اظهار کرد: متهم که فاقد هرگونه سابقه کیفری است، جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
***

رفع موانع جذب جوانان به مساجد ضروری است
امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: یافتن حلقه مفقوده ای که مانع جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مساجد می شود، ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مجید صفدری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی، هنری مساجد سنقر و کلیایی لازمه انجام کارها را با دوری کردن از کسب عنوان و با هدف خدمت به اسلام دانست و برای رسیدن به اهداف مقدس در جامعه اسلامی دوری از حب دنیا، وحدت و رفع اختلافات را مورد تاکید قرار داد.
وی با قدردانی از فعالیت های بدون چشم داشت مدیران کانون های مساجد افزود: برای کسب موفقیت، وجود انگیزه، همت و ایمان بسیار با اهمیت تر از امکانات، ابزار و نیرو است.
فرماندار سنقر و کلیایی هم در این جلسه گفت: با تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد، فضای خوبی برای جذب جوانان و نوجوانان در این اماکن مقدس ایجاد شده و موجب تقویت ارتباط نسل جوان با مساجد می شود.
یاور محمدی با تشریح فضای جدید حاکم بر جامعه و پیچیدگی هایی که به واسطه فضای مجازی و جنگ نرم دشمن در ایران اسلامی ایجاد شده است گفت: برنامه های فرهنگی باید متناسب با وضعیت موجود باشد.
وی مساجد را به عنوان منبع و مرجع آرامش و مایه کاهش استرس ها دانست و اهمیت توجه به جوانان و نوجوانان در خصوص فعالیت آنها در این کانون ها را مورد تاکید قرار داد.
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه هم از فعال بودن بیشترین کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان سنقر و کلیایی در بین شهرستان های استان بعد از کرمانشاه خبر داد.
طیب صفری افزود: بیش از 41 درصد مساجد استان کرمانشاه دارای کانون فرهنگی و هنری هستند که شهرستان سنقر و کلیایی با داشتن 53 کانون، 10 درصد کل کانون های مساجد استان را به خود اختصاص داده است.
وی هدف از تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد را جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با اجرای برنامه های متنوع اردویی، ورزشی، احکام و قرآن و افزودن صفی به صف های نماز جماعت عنوان کرد.
تقدیر از مدیران کانون های مساجد سنقر و کلیایی با اهداء لوح تقدیر و هدایای از دیگر برنامه های این نشست بود.
سنقر و کلیایی با 92 هزار تن جمعیت در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و 161 مسجد در شهر و روستا دارد.
3033/7447/7446 خبرنگاران: مجید رحمتی و هادی رنجبر ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.