به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه، محمودرضا نیازی در این ارتباط گفت: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه این گواهی صادر شد.
وی افزود: شرکت دانش بنیان جهان زرکاوان کرمانشاه تولید کننده محلول ضد برف و ضد یخ مخصوص آسفالت بر پایه دولومیت پس از طی نمودن مراحل ثبت استاندارد کارخانه‌ای، موفق به دریافت گواهی خوداظهاری از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گردید.
وی گفت: امروزه توسعه تکنولوژی روش‌های مدرن و نوین جایگزین روش های سنتی مانند پاشیدن نمک به همراه شن و ماسه، استفاده از گریدر و تیغه زنی جهت کمک به سیستم برف روبی شده‌اند.
نیازی ادامه داد: شرکت دانش بنیان جهان زرکاوان کرمانشاه با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه موفق به تهیه و ساخت محصول ضد برف و ضد یخ برپایه دولومیت شده است که با توجه به فرمولاسیون این محصول با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و به کارگیری آن به منظور جلوگیری از یخ زدگی سطح آسفالت معابر و جاده‌ها، آسانتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه این محصول دارای رتبه دانش بنیان است، ادامه داد: این شرکت دانش بنیان پس از بررسی و تعیین ویژگی های فرآورده تولیدی خود با همکاری اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اقدام به تهیه استاندارد کارخانه‌ایی محصول خود مطابق با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد نمود و طی آزمون های به عمل آمده و انطباق نتایج آزمون این محصول تحت عنوان محلول ضد برف و ضد یخ موفق به دریافت گواهی خوداظهاری گردید.
وی با اشاره به اینکه فرآورده ضد برف و ضد یخ تولیدی این شرکت، اولین فرآورده دانش بنیان در سطح کشور است که موفق به دریافت گواهی ثبت خوداظهاری شده است، افزود: امروز برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به سوی تولید علم، استفاده از فناوری های نوین و بازار جهانی حرکت کنیم که استفاده از تمام ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان که یکی از ارکان مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده زمینه ساز تحقق این اهداف خواهد بود.
نیازی با بیان اینکه استانداردسازی این محصول دانش بنیان در زمینه تجاری‌سازی و توسعه فناوری آن تاثیر بسزایی خواهد داشت گفت: به واسطه استانداردسازی این محصول و تولید انبوه آن زمینه اشتغالزایی 10نفر در استان فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه 54 شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه فعال است ابراز امیدواری کرد با توجه به قوانین بالادستی همچون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به‌ویژه بند 24 این سیاست ها مبنی بر پوشش حداکثری استاندارد برای تمام محصولات و با همکاری سازنده با مراکز علمی پژوهشی و تولیدکنندگان این‌گونه محصولات سازگار با محیط زیست بتوان صدمات وارده بر محیط زیست را نیز کاهش داد.
3033/7458 دریافت کننده:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.