در چند روز اخیر نتیجه حدود نیمی از تست های PCR گرفته مثبت می شود و نیاز است که مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: در چند روز اخیر نتیجه حدود نیمی از تست های PCR گرفته مثبت می شود و نیاز است که مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

به گزارش جماران، دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع گسترده سویه "اُمیکرون" در سطح استان، گفت: در حال حاضر جواب حدود نیمی از تست های PCR در استان مثبت می شود و مردم باید جدی‌تر از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌ها دقت داشته باشند.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر در بازه نزولی موج جدید کرونا قرار گرفته ایم، اما همه چیز بسته به رفتار بهداشتی مردم دارد و چنانچه رعایت نکنند امکان استمرار این موج و حتی اوج گیری دوباره آن وجود دارد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص نتیجه منفی کاذب برخی تست های کرونا گفت: نتیجه تست کرونا به عوامل مختلفی از جمله شرایط فیزیولوژی بدن هر فرد، میزان آلودگی ویروسی در بدن، زمان نمونه گیری، نمونه گیری مناسب و... بستگی دارد و هریک از این عوامل می تواند در منفی شدن کاذب نتیجه تست موثر باشد. بطور مثال فردی که بلافاصله بعد از شروع علائم اقدام به دادن تست می کند، احتمال منفی شدن نتیجه آن بالاست.

شاه آبادی گفت: بهترین زمان برای انجام تست کرونا سه تا چهار روز بعد از شروع علائم است.

وی یادآور شد: با گذشت حداقل دو روز از شروع علائم در افراد مبتلا، نتیجه تست PCR بسیاری افراد مثبت شده و معمولا بعد از گذشت هفت تا 10 روز نتیجه تست منفی می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به احتمال منفی شدن کاذب نتیجه برخی تست های  PCR، گفت: در همین راستا توصیه می شود افراد بیشتر از نتیجه تست، به علائم بیماری دقت کنند.

وی افزود: وقتی فردی دارای علائم بارز است و نتیجه تست هم منفی شده، باز هم توصیه می شود این افراد خود را یک بیمار مبتلا به کرونا فرض کرده و در قرنطینه بمانند.

شاه آبادی گفت: توصیه ما به تمام افراد این است که هر نوع علائم مشابه سرماخوردگی را کرونا فرض کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه را جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.